Kia rezygnuje...

Kia, najszybciej rozwijająca się marka samochodowa w Europie, rezygnuje z rywalizacji w segmencie samochodów tanich. Decyzja ta wynika z ambitnych planów grupy Hyundai-Kia, która chce do 2010 r. stać się jednym z pięciu największych firm samochodowych na świecie.

W ciągu najbliższych 3 lat Kia wprowadzi na rynek 16 nowych modeli, jednak nie będzie już mieć swojego reprezentanta w segmencie najtańszych aut.

Reklama

-Naszym zdaniem, oferowanie najtańszego produktu na rynku to strategia bez przyszłości - powiedział Jean-Charles Lievens, wiceprezes europejskiego działu Kia (Kia Motors Europe). Wskazał on na Skodę i Audi jako przykłady firm, którym udało się zmienić swój wizerunek jako producentów, których oferta skierowana jest do nieco zamożniejszych klientów.

Kia chce zwiększyć sprzedaż w Europie o ponad 300% do poziomu 300 tys. samochodów w 2005 r. wobec 90 tys. sprzedanych w 2002 r. Obecnie Kia wytwarza rocznie 1,2 mln pojazdów, natomiast Hyundai - 2,1 mln.

Do 2007 r. grupa Hyundai-Kia chce produkować 4,2 mln samochodów, a potem jeszcze o milion więcej do 2010 r. Auta pochodzić będą z fabryk zlokalizowanych w Korei, Ameryce Północnej, Chinach, Indiach, a także z zakładu, który ma zostać zbudowany w Europie Wschodniej ? na Słowacji lub w Polsce. (Samar)

Dowiedz się więcej na temat: r | kia

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje