Ferrari osłabia Red Bull Racing

Neil Martin, główny strateg zespołu Red Bull Racing, w nowym sezonie będzie pracował w Ferrari. Ekipa z Marnello pożegnała się natomiast ze swoim głównym inżynierem wyścigowym Chrisem Dyerem. Chociaż nie do końca.

Neil Martin, główny strateg zespołu Red Bull Racing, w nowym sezonie będzie pracował w Ferrari. Ekipa z Marnello pożegnała się natomiast ze swoim głównym inżynierem wyścigowym Chrisem Dyerem. Chociaż nie do końca.

Australijczyk Chris Dyer, główny inżynier wyścigowy zespołu Ferrari w sezonie 2010, zapłacił głową za błąd strategiczny popełniony w ostatnim wyścigu minionego sezonu o GP Abu Zabi. Według wielu opinii kosztowało to utratę mistrzowskiego tytułu dla Fernanda Alonso. Dymisja Dyera nie oznacza bynajmniej całkowitego rozbratu inżyniera z zespołem "Cavallino", ale jego rola nie została do końca sprecyzowana. Miejsce Dyera zajmie Pat Fry z McLarena-Mercedesa.

Zgodnie z wcześniejszymi spekulacjami w Maranello pojawił się główny strateg mistrzowskiego zespołu Red Bull Racing.

Reklama

"Do zespołu Ferrari dołącza szanowany inżynier Neil Martin, który przejmie dowodzenie nad nowym działem badań operacyjnych. 38-letni Anglik poprzednio pracował dla Red Bulla, a wcześniej dla McLarena. Teraz będzie podlegać bezpośrednio dyrektorowi technicznemu, którym jest Aldo Costa. Dodatkowo, zastępca Costy - Pat Fry - równolegle z pełnionymi obecnie funkcjami, obejmie posadę głównego inżyniera wyścigowego. Do wczoraj stanowisko to zajmował Chris Dyer, którego nowe obowiązki zostaną określone w najbliższych dniach" - czytamy w oświadczeniu Ferrari.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy