Mały peugeot z wielkim sercem

Jeżeli idzie ci w rajdach - korzystaj z tego bez litości. Jeżeli model samochodu wylansowany za ciężkie pieniądze dzięki motosportowi jest na fali - nie wystarczy sprzedawać jego cywilną wersję o mocy ćwierci potwora. Klientom bogatym i o sportowym zacięciu należą się tego potwora conajmniej dwie trzecie - dobrze by było również, aby te dwie trzecie wyglądem i technologią przypominały swoich rodziców - prawdziwe monstra z tras WRC.

Tą myślą kierował się Ford, proponując (wreszcie! po tylu latach od Escorta Coswotha...) nowy, 215 KM model RS Focusa. Podobnie postąpiły Subaru (STi), Mitsubishi (Lancer EVO) czy nawet Skoda (Skoda RS). A Peugeot? W rajdach wygrywa, wygrywa i co z tego? Aktualnie maksymalne 109 KM z jednostki 1.6, oferowane w salonach mogą budzić uśmiech politowania u weteranów i zapaleńców szybkiej sportowej jazdy. To nie jedzie. Przynajmniej nie jak potwór.

Czy w PSA nie umieją myśleć i kojarzyć faktów? Ależ nie, oczywiście że luka w ofercie musi zostać uzupełniona. Pomiędzy 206 zwykłym, poszerzonym, kombi, cabrio pojawił się nowy model - 206 GTI 180. Dziś podczas "dnia prasowego" salonu samochodowego w Birmingham dziennikarze mieli okazję poznać ten model z bardzo bliska.

A co my tam mamy? Dwulitrowy motor, dziwnie znajomy. Ten sam czy nie ten sam? Naciskasz gaz i już wiesz, co jest grane. 180 KM przy 7000 rpm, siedem sekund do setki i prędkość maksymalna na poziomie ok. 230 km/h. Nieźle, nieźle...

Reklama

W środku kompozycje skórzano-materiałowe, aluminiowe pedały, sportowe fotele, nienaganne car-audio. Na zewnątrz - eleganckie spoilery, zmodyfikowane elementy karoseryjne, mające na celu podkreślić drapieżność i sportowy charakter maszyny. Koła na siedemnastocalowych felgach pokryto dosyć cieńką warstwą gumy z zakładów Pirelli. Wszystkie hamulce tarczowe wentylowane.

A cena? Przekonamy się w 2003 roku, gdy model zaszczyci nas swoją obecnością w salonach - przynajmniej na zachodzie. Ciekawe, czy Polakom zostanie tylko te oferowane dzisiaj 109 KM i przeróbki wzmacniające we własnym zakresie?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | Peugeot
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy