Reklama

Toyoty avensis wagon kontra RAV4. Wygrywa...

Kombi kontra olbrzym

Reklama

BMW 5 Touring i X5 należą do najlepszych samochodów w swoich klasach. Teraz stają naprzeciw siebie w nietypowym pojedynku.

Patrząc na obydwa samochody trudno wprost uwierzyć, że mogą one ze sobą rywalizować. Wszystko przez olbrzymią różnicę "wzrostu" - X5 jest wyższe od serii 5 kombi aż o 30 cm. Nadwozie X5 ma przewagę jeśli chodzi o wysokość, ale już na długość nieznacznie przegrywa. Tak naprawdę trudno wskazać tu lepszego - każdy powinien rozstrzygnąć ten dylemat samodzielnie.

Plusem SUV-a BMW jest możliwość zamówienia dodatkowych dwóch siedzeń. Ale mimo to X5 nie zasłużyło na zwycięstwo w tej kategorii.

NASZ WYBÓR: REMIS

Wnętrze

Tu wcale wybór nie jest oczywisty. X5 ma większe gabaryty, ale niespecjalnie przekłada się to na ilość miejsca na nogi czy nad głowami. Inna sprawa, że 5 Touring nadrabia nieco większym rozstawem osi. Tym, co wyróżnia X5 jest szerokość wnętrza - pod tym względem SUV BMW jest wyraźnie lepszy. A że i bagażnik ma większy, wskazanie może być tylko jedno.

NASZ WYBÓR: SUV

Jazda

Pod względem komfortu jazdy 5 Touring nie daje szans rywalowi. Dzięki seryjnemu zawieszeniu pneumatycznemu tylnej osi nawet duże nierówności są filtrowane na tyle skutecznie, że pasażerowie niemal ich nie odczuwają.

Co nie znaczy, że X5 jest złe. Po prostu trafiło na wyjątkowo wymagającego przeciwnika. Zważywszy na gabaryty dużego SUV-a z Monachium, jego własności jezdne są bardzo dobre, a i hałas powodowany przez powietrze opływające nadwozie jest na akceptowanym poziomie.

Różnicę w masie i mocy (rzecz jasna na korzyść 5 Touring) wyraźnie widać w osiągach - "piątka" kombi jest szybsza od SUV-a o 23 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa krócej w kombi.

5 Touring jest wyraźnie oszczędniejsza od X5. Hamulce w obydwu autach mają zbliżoną skuteczność.

NASZ WYBÓR: KOMBI

Koszty

To zaskakujące, ale model 530d w wersji z napędem na cztery koła jest... droższy od X5. Różnica to ponad 8000 zł. Częściowo tłumaczy ją większa moc (258, a nie 245 KM). Sytuacja zmieni się na korzyść kombi dopiero, gdy zrezygnujemy z napędu przedniej osi. Nieco rozczarowują warunki gwarancji - BMW daje na oba auta tylko dwuletnią ochronę.

NASZ WYBÓR: SUV

WERDYKT

Choć mogło się wydawać, że liczące sobie już 5 lat BMW X5 nie ma szans z zupełnie nowym kombi, olbrzymie auto z Monachium sprawiło niespodziankę. Duża w tym zasługa przestronnego wnętrza i... ceny.

Podsumowanie

Choć wydawać by się mogło, że kombi nie mają zbyt dużych szans, to właśnie one wygrały (4:2) nasze porównanie. Owszem, SUV-y są bardziej wszechstronne, ale przecież nie każdy potrzebuje auta radzącego sobie poza asfaltem. A zalety "kombiaków", jak wyższy komfort jazdy czy niższa cena (choć nie w każdym przypadku) - doceni większość nabywców.

Skąd zatem taka popularność SUV-ów w ostatnich latach? W dużej mierze wynika ona z ich wizerunku - ich kierowcy są odbierani jako ludzie aktywni, podczas gdy kombi może się niektórym kojarzyć z autem przedstawiciela handlowego. Chyba każdy woli być utożsamiany z tymi pierwszymi, więc przegranym w naszym porównaniu nie grozi brak popularności.

Dowiedz się więcej na temat: Toyota Avensis

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje