Solarisy dla Rygi i Berlina

Neoplan Polska ma szansę awansować do elitarnego grona liderów polskiego eksportu. Przyczynią się do tego dostawy autobusów Solaris Urbino dla przedsiębiorstw komunikacji miejskiej z Czech, Słowacji i Łotwy.

W ubiegłym roku firma sprzedała za granicę siedem autobusów. Jako pierwszy, do Ostrawy trafił piętnastometrowy Solaris. Później do Koszyc przekazano cztery z dwudziestu zamówionych Solarisów Urbino 15, zaś pod sam koniec 2000 do Berlina trafiły dwa dwunastometrowe Urbino - pierwsze wyprodukowane i skonstruowane w Polsce autobusy miejskie, zakupione przez odbiorcę z Unii Europejskiej.

Już w styczniu tego roku, przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej z Ostrawy zamówiło trzy kolejne autobusy Solaris Urbino - dwa w wersji piętnastometrowej i jeden dwunastometrowy. Dwie "piętnastki" od 27 stycznia jeżdżą już po Ostrawie. "Dwunastka" trafi do Czech na początku marca. W ciągu bieżącego roku Neoplan Polska przekaże ponadto do słowackich Koszyc kolejnych 6 sztuk Urbino 15.

Reklama

Jesienią 2000 roku władze miejskie Rygi ogłosiły wielki przetarg na dostawę 285 autobusów miejskich. Udział wzięło w nim jedenaście renomowanych firm z całej Europy, a jego pierwszym zwycięzcą został Neoplan Polska. 16 stycznia władze miejskie Rygi potwierdziły ten fakt osobnym pismem, zamawiając w bolechowskiej fabryce 44 autobusy dwunastometrowe, 47 autobusów piętnastometrowych i 57 osiemnastometrowych przegubowców (65% całości dostawy). Drugie miejsce i 35% zamówienia przypadło Mercedesowi. Dostawy Solarisów dla łotewskiej stolicy realizowane będą do roku 2005 włącznie. Pierwsze wozy powinny opuścić fabrykę Neoplan Polska już w czerwcu.

- Podpisanie kontraktu na dostawę ponad 148 autobusów na Łotwę jest dla nas ważne z kilku względów - mówi Krzysztof Olszewski, prezes Neoplan Polska. - Po pierwsze, jest to jeden z największych kontraktów w historii naszej firmy, który dodatkowo podpisany został z partnerem zagranicznym. Fakt, iż jest to stolica Łotwy, Ryga, sprawia że w ten sposób otwarte zostały drzwi prowadzące na rynek wschodni, z którym Neoplan Polska wiąże duże nadzieje. Wierzymy, że Ryga jest pierwszym, ale na pewno nie ostatnim partnerem naszej firmy z tej części kontynentu europejskiego.

W roku ubiegłym stolica Ryga zamówiła również w Neoplan Polska dwa przegubowe trolejbusy Solaris Trollino 18. Do klienta trafić mają one do czerwca tego roku. Do Neoplan Polska należeć będzie wyprodukowanie nadwozia i podwozia trolejbusu, zaś zespół napędowy dostarczy węgierska firma Ganz Transelectro. W tym celu trolejbusy zostaną przetransportowane na Węgry, gdzie odbędzie się montaż zespołu napędowego. Następnie oba Trollino odbędą swój pierwszy kurs po ulicach Budapesztu. Dokonany zostanie wówczas ich techniczny odbiór, po którym trolejbusy przetransportowane zostaną prosto na Łotwę.

- Korzystając z tej okazji będziemy chcieli zaprezentować nasze trolejbusy władzom miejskim Budapesztu, które mogą być w przyszłości zainteresowane dostawami nowych modeli - podkreśla prezes Olszewski.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Czechy | firma | autobusy | dostawy | trolejbusy | solaris
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy