Samochodów więcej o 12 procent

6,4 mln nowych samochodów, z czego najwięcej osobowych, kupią w tym roku Chińczycy - przewidują eksperci z Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, wypowiadający się w sobotnim wydaniu dziennika „China Daily”.

Oznaczać to będzie wzrost zakupów o 12 procent w porównaniu do zeszłego roku.

Tym samym, pod względem wielkości rynku samochodowego Chiny zdystansują Japonię; wyprzedzać je będą już tylko Stany Zjednoczone.

Kampanie reklamowe i akcje promocyjne, prowadzone przez firmy motoryzacyjne w związku z Nowym Rokiem Księżycowym, sprawiły, że w styczniu znacznie zwiększyła się sprzedaż nowych aut, zwłaszcza w Tianjinie (czyt.Thien-dzin), Pekinie i Kantonie.

W 2005 roku w całych Chinach sprzedano 5,7 mln nowych pojazdów.

W ub.r. w stolicy Chin zarejestrowanych było ponad 1,5 mln prywatnych czterech kółek. Po ulicach stolicy w sumie jeździ 2,1 mln samochodów, łącznie z tymi użytkowanymi przez instytucje.

W ostatnich latach, zaniepokojone galopującym zużyciem paliw władze wezwały 16 działających w Chinach koncernów samochodowych, by rozwinęły produkcję mniejszych modeli - oszczędzających paliwo i nie powodujących skażenia środowiska.

Reklama

Modeli takich ma być już wkrótce dużo więcej.

Oznaczać to będzie wzrost zakupów o 12 procent w porównaniu do zeszłego roku.

Tym samym, pod względem wielkości rynku samochodowego Chiny zdystansują Japonię; wyprzedzać je będą już tylko Stany Zjednoczone.

Kampanie reklamowe i akcje promocyjne, prowadzone przez firmy motoryzacyjne w związku z Nowym Rokiem Księżycowym, sprawiły, że w styczniu znacznie zwiększyła się sprzedaż nowych aut, zwłaszcza w Tianjinie (czyt.Thien-dzin), Pekinie i Kantonie.

W 2005 roku w całych Chinach sprzedano 5,7 mln nowych pojazdów.

W ub.r. w stolicy Chin zarejestrowanych było ponad 1,5 mln prywatnych czterech kółek. Po ulicach stolicy w sumie jeździ 2,1 mln samochodów, łącznie z tymi użytkowanymi przez instytucje.

W ostatnich latach, zaniepokojone galopującym zużyciem paliw władze wezwały 16 działających w Chinach koncernów samochodowych, by rozwinęły produkcję mniejszych modeli - oszczędzających paliwo i nie powodujących skażenia środowiska.

Modeli takich ma być już wkrótce dużo więcej.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: procent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy