Ruszyła produkcja nowych czeskich silników

W czasie, gdy wzmianek o polskiej FSO szukać można już wyłącznie w historycznych kronikach, w Skodzie cieszą się z uruchomienia kolejnej linii produkcyjnej.

Dziś - 30 maja - w rodzimej fabryce marki w Mlada Boleslav uruchomiono produkcję nowej jednostki napędowej. W Czechach powstawać będą teraz benzynowe, trzycylindrowe silniki z rodziny EA211. Motory o pojemności 1,0 l oferowane w dwóch poziomach mocy - 60 KM i 75 KM - trafiać będą m.in. do Skody Citigo i jej bliźniaczych konstrukcji z Grupy Volkswagena.

Gama jednostek typoszeregu EA211 obejmuje trzy i czterocylindrowe silniki benzynowe konstrukcji Volkswagena o pojemnościach od 1,0 do 1,6 l. Skoda - od 2012 roku - wytwarza już należące do tej rodziny motory 1,2 l TSI i 1,4 l TSI. Najnowsza jednostka - znana z najmniejszego modelu Skody - wyposażona jest w wielopunktowy wtrysk paliwa i spełnia normę emisji spalin Euro VI.

Reklama

Z początkiem bieżącego roku Skoda uruchomiła produkcję benzynowego silnika 1,6 l MPI (również z rodziny EA211). Zaledwie kilka tygodni temu Czesi świętowali też wyprodukowanie trzymilionowej jednostki 1,2 l HTP.

Warto przypomnieć, że tradycja budowania w Mlada Boleslav silników spalinowych sięga 1899 roku. Wtedy właśnie założyciele czeskiej fabryki - Vaclav Klement i Vaclav Laurin wyposażyli swój pierwszy rower w pomocniczy silnik o mocy nieco ponad 1 KM.

Skoda w najbliższych latach zamierza rozszerzyć produkcję silników. W Mlada Boleslav budowane jest właśnie potężne centrum testowe jednostek napędowych. Koszt budowy centrum szacowany jest na 34 mln euro - to obecnie największa inwestycja dotycząca rozwoju technicznego w Czechach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silniki benzynowe | Skoda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy