Volkswagen reaguje na ekspansję Chin. Polska fabryka kluczowym ogniwem planu

Biały samochód dostawczy marki Maxus zaparkowany na żwirowym placu, w tle widoczne drzewa i fragment betonowych rur.
Rozwój chińskiej elektromobilności w segmencie aut dostawczych zagraża europejskim producentom. Na zdjęciu Maxus e-Deliver 3materiały prasowe

Spis treści:

  1. Rozwój chińskich elektrycznych samochodów dostawczych. Volkswagen się na to przygotowuje
  2. Europejskie elektryczne samochody dostawcze mają silną pozycję rynkową
  3. Rozwój elektromobilności przebiega wolniej niż zakładano
  4. Rozbudowa fabryki we Wrześni była nieunikniona
Krajobraz konkurencji w ostatnich latach uległ fundamentalnej zmianie. Przez trzy lata pracowałem w Chinach i widziałem na własne oczy bardzo wysoki stopień nasycenia rynku samochodami elektrycznymi i hybrydowymi. Ponad połowa nowych pojazdów ma tam napęd elektryczny. Jesteśmy w branży o ogromnej konkurencyjności, a transformacja, którą przechodzimy, jest niezwykle wymagająca. Niezależnie od tego, czy konkurenci pochodzą z Azji, Europy czy Stanów Zjednoczonych, musimy być czujni.

Rozwój chińskich elektrycznych samochodów dostawczych. Volkswagen się na to przygotowuje

Mamy świadomość, że ekspansja chińskich producentów na europejskim rynku będzie postępować. Wierzymy jednak, że w segmencie samochodów użytkowych jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, by skutecznie konkurować

Europejskie elektryczne samochody dostawcze mają silną pozycję rynkową

Rozwój elektromobilności przebiega wolniej niż zakładano

Widzimy jednak rosnący rozwój infrastruktury ładowania i zwiększający się popyt. Transformacja energetyczna po stronie klientów postępuje. Pojazdy elektryczne stają się coraz lepiej dostosowane do codziennych potrzeb, a oferta modeli stale się rozszerza.
W perspektywie najbliższych lat koncentrujemy się jednak na napędach elektrycznych. To one pozwalają nam realizować cele dekarbonizacyjne, które są dla nas szczególnie istotne.
Pracownicy zatrudnieni dziś w spawalni mają zupełnie inne kompetencje niż ci, których zatrudnialiśmy 10 czy 20 lat temu. Obecnie są to wysoko wykwalifikowani operatorzy instalacji oraz automatycy odpowiedzialni za obsługę nowoczesnych systemów.
Biały samochód dostawczy marki MAN zaparkowany na asfaltowej powierzchni, w tle nowoczesny budynek z dużymi przeszkleniami oraz betonowy mur i barierki ochronne.
Z zakładu we Wrześni wyjeżdżają nie tylko VW Craftery, ale i MAN-y TGEINTERIA.PL

Rozbudowa fabryki we Wrześni była nieunikniona

Zobacz również:

    Sejm przyjął nowe przepisy. Kary więzienia za przekroczenia prędkościPolsat News