Które chińskie marki znikną z Polski? Ekspert wskazuje na homologację

Czarny samochód osobowy jadący po autostradzie, na tle ekranów akustycznych. Widać jego dynamiczny kształt i nowoczesne linie nadwozia. Samochód ma polskie tablice rejestracyjne.
Pełna europejska homologacja to jedna ze wskazówek, co do przyszłości danej marki w Europie. INTERIA.PL

Spis treści:

  1. Chińskie rozpoznanie bojem. Marki będą znikać z rynku?
  2. Co daje europejska homologacja? Dlaczego nie wszystkie marki ją mają?
  3. Różnice w homologacji chińskich samochodów. Jak obchodzić europejskie przepisy?
  4. Chińskie marki z pełną europejską homologacją
  5. Które marki mogą zniknąć z Polski? Warto śledzić statystyki sprzedaży

Chińskie rozpoznanie bojem. Marki będą znikać z rynku?

Europejska homologacja oznacza myślenie na przyszłość, zabezpieczenie się, chęć rzeczywistego wejścia na rynek europejski. Jeśli ktoś inwestuje tak duże pieniądze jakie są związane z homologacją, to znaczy że myśli bardzo poważnie o rynku
mówi w rozmowie z Interią Wojciech Drzewiecki – prezes IBRM Samar.

Co daje europejska homologacja? Dlaczego nie wszystkie marki ją mają?

  • uzyskanie europejskiej homologacji typu EU-WVTA,
  • wybór krajowej homologacji małoseryjnej NSSTA (National Small Series Type Approval).
Brak tej homologacji to ryzyko. Ryzyko z perspektywy klienta dotyczące przyszłości – co z tymi samochodami będzie. To są z reguły fajne auta, dobrze wyposażone, ładnie wyglądające, ale pytanie co dalej? Co się stanie po tym okresie 8 czy 10 latu użytkowania? Czy wciąż jeszcze będzie serwis? Czy będą części zamienne? To są pytania, na które dzisiaj odpowiedzi nie mamy.
przestrzega w rozmowie z Interią Wojciech Drzewiecki z Samaru.

Różnice w homologacji chińskich samochodów. Jak obchodzić europejskie przepisy?

Bez homologacji nie będzie rozwoju. Brak homologacji to krótkie partie sprzedaży i pytanie co dalej z marką, jak już sprzedamy i wypełnimy warunki, które narzuca homologacja dla krótkich partii. Czy marka dalej będzie istniała, czy też po prostu importer spojrzy na kolejną markę?
ostrzega Drzewiecki.

Chińskie marki z pełną europejską homologacją

Mówimy o przyszłości. Ten okres użytkowania auta przez osoby prywatne, a to one są dzisiaj głównym odbiorcom tego typu samochodów, to jest okres między 7 do 10 lat. Ale pytanie – czy te marki wciąż będą istniały? Czy będą dalej sprzedawane?
zwraca uwagę Wojciech Drzewiecki z Samaru.

Które marki mogą zniknąć z Polski? Warto śledzić statystyki sprzedaży

Mazda CX-60 ma potężnego diesla i zachwyca zużyciem paliwaINTERIA.PL