Fenomen MG pod lupą ekspertów. W Polsce dopiero się zacznie?

Ile chińskich aut naprawdę sprzedaje się w Europie?
Ile chińskich aut naprawdę sprzedaje się w Europie?materiały prasowe

W skrócie

  • MG błyskawicznie zwiększa udziały na europejskim rynku motoryzacyjnym, będąc liderem wśród chińskich producentów aut w Polsce.
  • Ekspansja MG obejmuje już 27 rynków europejskich, a marka dynamicznie podbija kolejne kraje od 2019 roku.
  • Sukces MG może stać się przykładem dla innych chińskich firm i sugeruje możliwość przejmowania europejskich marek przez koncerny z Chin.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

MG pokazuje, jak się robi rewolucję. Europa przeciera oczy

  • Nissana (151,6 tys. rejestracji),
  • Suzuki (115 tys. rejestracji),
  • Tesli (111 tys. rejestracji),
  • Mazdy (85,7 tys. rejestracji),
  • Mitsubishi (34,3 tys. rejestracji),
  • Hondy (33,3 tys. rejestracji).

MG hitem europejskich dróg. Jedyny taki przypadek

  • Francję (2020 rok),
  • Niemcy (2021 rok),
  • Włochy (2021 rok),
  • Hiszpanię (2021 rok),
  • Czechy (2022 rok),
  • Węgry (2022 rok),
  • Polskę (2023 rok,
  • Grecję (2023 rok),
  • Szwajcarię (2024 rok),
  • Finlandię (2024 rok)
  • Litwę (2025 rok).

Największe rynki sprzedaży MG w Europie. Polska daleko za Włochami i Hiszpanią

  • Wielka Brytania (27,3 proc. ogółu europejskiej sprzedaży MG),
  • Włochy (18,9 proc. ogółu),
  • Hiszpania (16,3 proc. ogółu),
  • Francja (8,4 proc. ogółu),
  • Niemcy (7,4 proc. ogółu)

Zobacz również:

Chińczycy kupią europejskie marki? Przypadek MG daje do myślenia

Nowy MG HS już w Polsce. Sprawdzamy, jak jeździ chińsko-brytyjska wołowina w pięciu smakach?INTERIA.PL