Reklama

Elektryczny, oszczędny i zwinny. Kto w Polsce potrzebuje VW ID.3?

Modne, tanie w eksploatacji, bezszelestne i komfortowe – już nie hybryd, a samochodów elektrycznych pożądamy najbardziej. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się w określonej grupie konsumentów. Kogo najbardziej interesuje rozwój elektromobilności?

Rozwój elektromobilności w Polsce

Jak podaje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, pod koniec czerwca 2020 roku w Polsce było zarejestrowanych 6837 samochodów osobowych z napędem w pełni elektrycznym. Można powiedzieć, że to niewiele, ale tego typu pojazdów przybywa na polskich drogach w bardzo szybkim tempie - w pierwszym półroczu tego roku pojawiło się ich o 65 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Z pewnością niemały wpływ ma na to rosnąca w Polsce dostępność infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Pod koniec czerwca na terenie naszego kraju było już 1194 stacji ładowania, z czego 33 proc. stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym.

Reklama

Według badań przeprowadzonych przez InsightOut Lab i Volkswagena 52 proc. Polaków chciałaby posiadać samochód elektryczny, a jak wynika z danych zebranych w zeszłym roku przez PSPA, aż 28 proc. pytanych bierze pod uwagę zakup takiego auta w ciągu najbliższych trzech lat. Kim jest osoba, która chciałaby jeździć pojazdem na prąd?

Polak z samochodem elektrycznym w garażu

Jak pokazują dane zebrane przez InsightOut Lab i Volkswagena, częściej takie auta wybierają mężczyźni (55 proc.) w wieku od 25. do 34. roku życia (57 proc. ankietowanych) zamieszkujący domy, najpewniej z garażem, w którym mogą samochód ładować (60 proc.). Dziś już zdecydowana większość pytanych doskonale (80 proc.) lub nieźle (72 proc.) orientuje się, co trzeba zrobić, by zamontować domową stację ładowania samochodu. Domy właścicieli takich aut znajdują się pod wielkimi miastami liczącymi powyżej 500 tysięcy mieszkańców. Z drugiej strony są to także mieszkańcy mniejszych miast do 20 tysięcy mieszkańców (po 57 proc. ankietowanych). Auta elektryczne przeważnie wybierają osoby mające wyższe wykształcenie (53 proc.) i wykonujący pracę umysłową wymagającą częstych podróży (67 proc.). Są to przeważnie konsumenci, którzy deklarują troskę o środowisko - 65 proc. z nich chciałoby jeździć autem na prąd. Należy tu jednak nadmienić, że w Polsce wciąż energia elektryczna produkowana jest głównie z węgla.

Elektryczny znaczy ekonomiczny?

Jak wynika z przytoczonych badań, zdecydowana większość Polaków (aż 84 proc.) uważa, że samochody elektryczne wciąż są drogie. Jednocześnie aż 82 proc. twierdzi, że gdy przyjdzie im podejmować decyzję zakupową w salonie samochodowym, to wybiorą model droższy cenowo, ale tańszy w utrzymaniu. Tymczasem jedynie 65 proc. zdaje sobie sprawę z tego, że ogólny koszt utrzymania samochodu na prąd jest niższy niż tego spalinowego. Co ciekawe, chęć posiadania takiego auta wcale nie jest uzależniona od dochodów. Problem producentów aut elektrycznych, którzy chcą popularyzować alternatywne źródła energii w motoryzacji, mogłyby rozwiązać dofinansowania zakupu aut na prąd.

Volkswagen w walce ze stereotypami

Ogromny wpływ na rozwój elektromobliności ma Volkswagen, a szczególnie jej flagowy model w tym segmencie ID.3. Dyrektor Volkswagen Polska Łukasz Zadworny przekonuje, że: "Wprowadzany przez nas polski rynek ID.3 to coś więcej niż tylko nowy model. To dla nas kamień milowy odzwierciedlający kierunek, w którym podążamy jako marka". W końcu kierowcy, którzy marzyli o samochodzie elektrycznym, ale obawiali się niskich zasięgów, mogą odetchnąć z ulgą - ID.3 dostępny będzie z trzema (póki co oferowane są dwa mocniejsze) wariantami akumulatorów i w zależności od pojemności pozwoli uzyskać zasięg wynoszący do 330, do 430 i nawet do 550 km na jednym ładowaniu. Poza tym prądem o mocy 100 kW można naładować go do poziomu zapewniającego zasięg 290 km w zaledwie 30 minut. Volkswagen łamie również stereotyp o niebotycznie wysokiej cenie samochodów elektrycznych. W Polsce ID.3 w wersji podstawowej jest dostępny w cenie ok. 155 tys. złotych. Ponadto marka już teraz oferuje doskonale wyposażone egzemplarze w wersjach Pro i Pro S, pod wieloma względami dystansujące swoją konkurencję. Volkswagen oczywiście przygotował dla klientów atrakcyjne oferty finansowania.

 

Prezentacja partnera

materiały promocyjne

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy