Reklama

DRIver, czyli niepijący

Obecnie działania kampanii są prowadzone w Poznaniu, a niebawem akcja dotrze do kolejnych wojewódzkich miast w kraju. Od 15 marca do 1 kwietnia w 30 wybranych lokalach, na przejściach dla pieszych oraz na wyznaczonych drogach Poznania zacznie obowiązywać Bezpieczny Ruch Imprezowy. Specjalnie przeszkolone - również przez psychologa policyjnego - zespoły promotorów będą edukować bawiących się ludzi na temat opcjonalnych i pewnych sposobów powrotu do domu po spożyciu alkoholu: taksówkami ze specjalnym rabatem lub nocnymi autobusami. Ponadto animatorzy będą zachęcać ludzi do uczestniczenia w zabawie w tzw. wyznaczonego kierowcę. Ideą gry jest wybranie spośród grona znajomych jednej osoby, która tego wieczoru nie pije alkoholu i rozwozi przyjaciół do domu. Każdy wyznaczony kierowca zostanie symbolicznie wyróżniony i nagrodzony.

Reklama

W swoich założeniach program "Prowadzący - niepijący" jest skierowany szczególnie do młodych osób, bawiących się w klubach i pubach. Jednak kontekst problemu jest znacznie szerszy. Z takiego założenia wyszli organizatorzy programu społecznego, którego celem jest także zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo na drogach i zagrożenie, jakie stanowią pijani kierowcy. W ramach akcji prowadzone też będą happeningowe działania na ulicach Poznania. Na przejściach dla pieszych odbędą się "mini manifestacje" przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu. Kolejny element akcji w Poznaniu stanowią poruszające się z wrakami samochodów lawety, obrazujące konsekwencje jazdy samochodem po alkoholu.

Animacje w poznańskich lokalach zostały zaplanowane na weekendy, ponieważ jak wskazują statystyki policyjne, nietrzeźwi kierowcy najczęściej uczestniczą w wypadkach drogowych w ostatnich dniach tygodnia (piątek - niedziela). Przez cały czas trwania akcji poznańska policja będzie prowadzić wzmożone kontrole trzeźwości kierowców, zwłaszcza w okolicach nocnych lokali.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: browary | marca | pije | Driver

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy