DRIver, czyli niepijący

Pod hasłem "Piłeś - pohamuj się - nie jedź!" 15 marca br. rozpoczęła się kampania edukacyjna Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.

Celem akcji jest uświadamianie młodym kierowcom bawiącym się w lokalach, że nie powinni prowadzić pojazdu po wypiciu alkoholu. W programie pilotażowym wzięło udział 12 500 osób, a 1 354 z nich zostało DRIverami - wyznaczonymi kierowcami.

Nie ma metody, która pozwala określić bezpieczną ilość alkoholu, umożliwiającą prowadzenie samochodu. Nawet jedno piwo to czasem za dużo, by wsiąść do samochodu i bezpiecznie jechać. Dlatego zanim zacznie się zabawa w lokalu, warto zastanowić się nad alternatywnym, bezpiecznym środkiem transportu do domu lub po prostu wyznaczyć DRIvera, czyli niepijącego kierowcę. "Tego typu działanie to kolejny etap aktywności przemysłu piwowarskiego w Polsce, który od lat stara się edukować społeczeństwo na temat odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji alkoholu. Produkujemy piwo i chcemy, by było ono sprzedawane zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi i konsumowane w sposób odpowiedzialny. Dlatego chcemy edukować, zwłaszcza młodych kierowców, że prowadzenie samochodu pod wpływem alkoholu stwarza ogromne zagrożenie. W tej grupie widzimy największe możliwości zmiany postaw i zachowań" - powiedziała Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie.

Reklama

Obecnie działania kampanii są prowadzone w Poznaniu, a niebawem akcja dotrze do kolejnych wojewódzkich miast w kraju. Od 15 marca do 1 kwietnia w 30 wybranych lokalach, na przejściach dla pieszych oraz na wyznaczonych drogach Poznania zacznie obowiązywać Bezpieczny Ruch Imprezowy. Specjalnie przeszkolone - również przez psychologa policyjnego - zespoły promotorów będą edukować bawiących się ludzi na temat opcjonalnych i pewnych sposobów powrotu do domu po spożyciu alkoholu: taksówkami ze specjalnym rabatem lub nocnymi autobusami. Ponadto animatorzy będą zachęcać ludzi do uczestniczenia w zabawie w tzw. wyznaczonego kierowcę. Ideą gry jest wybranie spośród grona znajomych jednej osoby, która tego wieczoru nie pije alkoholu i rozwozi przyjaciół do domu. Każdy wyznaczony kierowca zostanie symbolicznie wyróżniony i nagrodzony.

W swoich założeniach program "Prowadzący - niepijący" jest skierowany szczególnie do młodych osób, bawiących się w klubach i pubach. Jednak kontekst problemu jest znacznie szerszy. Z takiego założenia wyszli organizatorzy programu społecznego, którego celem jest także zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo na drogach i zagrożenie, jakie stanowią pijani kierowcy. W ramach akcji prowadzone też będą happeningowe działania na ulicach Poznania. Na przejściach dla pieszych odbędą się "mini manifestacje" przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu. Kolejny element akcji w Poznaniu stanowią poruszające się z wrakami samochodów lawety, obrazujące konsekwencje jazdy samochodem po alkoholu.

Animacje w poznańskich lokalach zostały zaplanowane na weekendy, ponieważ jak wskazują statystyki policyjne, nietrzeźwi kierowcy najczęściej uczestniczą w wypadkach drogowych w ostatnich dniach tygodnia (piątek - niedziela). Przez cały czas trwania akcji poznańska policja będzie prowadzić wzmożone kontrole trzeźwości kierowców, zwłaszcza w okolicach nocnych lokali.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pije | Driver
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama