Polacy stawiają na używane samochody. Co warto wiedzieć?

15 i pół roku. Tyle wynosi średni wiek auta w Polsce. Oznacza to, że wciąż chętnie kupujemy samochody z „drugiej ręki”, mimo że nie jest to łatwe zadanie. Używany pojazd wcale nie musi być jednak zużyty, a posiadanie kilkuletniego modelu ma wiele zalet, które coraz wyraźniej dostrzegamy. Co więcej, by cieszyć się jazdą dobrej jakości samochodem używanym... wcale nie trzeba go kupować.

Prezentacja partnera

Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez analityków AAA AUTO, przeciętny samochód, który porusza się po polskich drogach, po raz pierwszy został zarejestrowany w roku 2007. Najwięcej aut, które mają 15 lat, pochodzi z Grupy Volkswagen: to Volkswagen Golf i Passat oraz Audi A6. Zwiększone zainteresowanie samochodami używanymi zauważyli także autorzy raportu opracowanego przez serwis OTOMOTO. Tutaj chodzi zwłaszcza o pojazdy stosunkowo młode, bo w wieku od 3 do 6 lat, poleasingowe oraz poflotowe. Chętniej też niż przed laty wybieramy auta elektryczne lub hybrydowe.

Nowy samochód to nie tylko plusy

Choć zakup nowego auta w salonie ma wiele zalet, ma też jeden poważny minus - błyskawiczną utratę wartości. Zdaniem rzeczoznawców nowe pojazdy najwięcej tracą w ciągu pierwszych trzech lat od zakupu - może to być nawet połowa wartości. Wpływa na to wiele czynników, takich jak marka, wyposażenie dodatkowe, a nawet... kolor lakieru nadwozia. Spora strata podczas ewentualnej odsprzedaży to tylko jeden z powodów, dla których Polacy decydują się auta używane - jest ich więcej, jak np. niższa cena oraz koszty związane z eksploatacją, mniejszy spadek wartości, ale też możliwość sięgnięcia po auto wyżej klasy.

Zakup używanego samochodu w praktyce

Wszystko to nie znaczy to jednak, że zakup samochodu używanego to rzecz prosta. Przeciwnie - znalezienie modelu, który jednocześnie będzie dobrze się prezentować i pozostanie w zadowalającym stanie technicznym, zawsze było trudne. Również dlatego, iż nie brakuje aut, które zwyczajnie nie nadają się już do użytku, a trafiają do sprzedaży.

Dziś sytuacja jest o tyle skomplikowana, że na rynku wtórnym piętno odcisnęła pandemia. Niedostępność półprzewodników i chipów oraz zerwane globalne łańcuchy dostaw bardzo mocno utrudniły produkcję nowych samochodów, a tym samym przerzedziły rynek z modelami używanymi.

Nie można także zapomnieć o różnego rodzaju pułapkach, w które wpaść mogą kupujący - z braku wiedzy bądź pośpiechu. Sprzedający, by nie stracić, niekiedy ukrywają drogie w naprawach usterki i niefachowe powypadkowe serwisowanie, aby sprzedać samochód powyżej jego wartości. W efekcie już po zakupie okazuje się, iż auto wymaga pokaźnego wkładu finansowego.

Salony sprzedaży dobrym wyborem

Z pomocą kupującym przychodzą jednak salony sprzedaży aut używanych, takie jak Volkswagen Financial Services STORE. To stacjonarny salon samochodowy zlokalizowany przy ul. Łopuszańskiej 36 w Warszawie, gdzie znajdziemy marki Grupy Volkswagen.

Wszystkie pojazdy są z potwierdzonym przebiegiem i pochodzeniem, udokumentowaną historią serwisową, pełnym pakietem ubezpieczeń oraz przeglądów, a co najważniejsze - zweryfikowanym stanem technicznym.

Komfortową możliwością na użytkowanie kilkuletniego auta w niskiej miesięcznej racie jest Autonomia. To oferta, która powstała w ścisłej współpracy z markami samochodowymi Grupy Volkswagen. Wyróżnia się na rynku korzystnym finansowaniem, które każdy łatwo dostosuje do swoich potrzeb. Klienci indywidualni mają do wyboru opcje takie jak kredyt "Jak abonament" (miesięczna opłata za korzystanie z samochodu) lub kredyt "Klasyczny" (bez wkładu własnego, np. na 84 raty). Klienci biznesowi mogą z kolei zdecydować się na leasing "Jak abonament" lub leasing "Klasyczny".

- Auto z drugiej ręki ze sprawdzonego źródła to idealna opcja dla tych, którzy chcą się cieszyć używanym samochodem niemal jak nowym. Dzięki dogodnemu finansowaniu od Volkswagen Financial Services klient ma zapewniony komfort użytkowania pojazdu w ramach niskich, miesięcznych rat - mówi Michał Dyc, dyrektor sprzedaży detalicznej w Volkswagen Financial Services.

Polacy coraz częściej szukają alternatyw dla zakupu. Tych nieustannie przybywa: zarówno jeśli chodzi o nowe, jak i używane samochody.

 

Prezentacja partnera

materiały promocyjne

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy