Reklama

"Ręczny" w zimie

W niektórych regionach Polski mamy już sporo śniegu. Czas na przystosowanie się do jazdy w zimowych warunkach.

Rozpoczynamy więc cykl poświęcony technice jazdy po śliskiej nawierzchni. Na początek o technice jazdy pod górę.

Co robić, gdy staniemy przed wzniesieniem i nie możemy ruszyć z miejsca? Może się także zdarzyć, iż samochód zacznie się staczać.

Zwykle naciskamy wtedy odruchowo pedał hamulca, ale nie przynosi to oczekiwanych efektów. Hamulec główny działa znacznie mocniej na przednie koła, podczas gdy największa siła działa w tym wypadku na tylne koła położone niżej na stromiźnie.

Jeśli czujemy, że samochód ściąga do tyłu, należy zaciągnąć hamulec ręczny i zablokować w ten sposób tylne, bardziej dociążone koła.

Reklama

Czy zgadzasz się z taką metodą, którą przedstawili eksperci Polskiego Związku Motorowego?

INTERIA.PL

Reklama

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy