Opel Astra

Opel Astra to kompaktowe auto od niemieckiego producenta zaliczane do niższej klasy średniej. Od 1991 roku z taśm produkcyjnych zjechało już sześć generacji tego popularnego modelu. Użytkownicy doceniają niezawodność oraz precyzję wykonania, z których słynie Opel.
Opel Astra - najważniejsze informacje
Szósta generacja Opla Astry swoją premierę miała w lipcu 2021 roku. Na zdjęciu Astra Electric. /materiały prasowe

Opel Astra - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    1991

Opel Astra to kompaktowe auto od niemieckiego producenta zaliczane do niższej klasy średniej. Od 1991 roku z taśm produkcyjnych zjechało już sześć generacji tego popularnego modelu. Użytkownicy doceniają niezawodność oraz precyzję wykonania, z których słynie Opel.

Historia Opla Astry

Polacy chętnie decydują się zarówno na najnowsze egzemplarze Opla Astry, jak i na samochody wcześniejszych generacji, które są dostępne na rynku pojazdów używanych. 

Odkąd w 1991 roku w sprzedaży pojawiły się pierwsze Astry, ten model zyskuje stale rosnącą rzeszę zwolenników.

Opel Astra jest następcą Opla Kadetta. Przez kolejne lata model był poddawany licznym faceliftingom, a jego sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowy i dynamiczny kształt. Nie zmieniło się jednak to, że wciąż jest to kompaktowe auto, które można nabyć w stosunkowo przystępnej cenie, a jego cechami rozpoznawczymi są dobre osiągi i niska awaryjność.

Opel Astra – generacje

Pierwsza generacja Opla Astry (F) była produkowana od 1991 do 2002 roku. Model zaprezentowano na targach we Frankfurcie. Jako pierwsze z linii produkcyjnej zjechały wersje hatchback oraz kombi. Następnie dołączyły do nich sedan, kabriolet i van.

Druga generacja Opla Astry (G) była oferowana w latach 1998–2009. Do sprzedaży trafiło 6 wersji nadwozia: hatchback, sedan, kombi, kabriolet, coupé i van.

Trzecia generacja Opla Astry (H) była dostępna w sprzedaży od 2004 do 2014 roku. Tym razem użytkownicy mogli wybierać spośród czterech wersji nadwozia: hatchback, sedan, combi i coupé-cabrio.

Czwarta generacja Opla Astry (J) była produkowana w latach 2009–2019. Opel po raz kolejny ograniczył liczbę wersji nadwozia – do sprzedaży trafiły: hatchback, sedan i kombi.

Piąta generacja Opla Astry (K) w ofercie niemieckiego producenta była dostępna od 2015 do 2022 roku w dwóch wersjach nadwozia: hatchback i kombi.

Szósta generacja Opla Astry swoją premierę miała w lipcu 2021 roku, a jej produkcja ruszyła w 2022 roku. Jest dostępna w wersjach hatchback oraz kombi.

Opel Astra – dane techniczne

  • Opel Astra F – pojemność silników: 1,4–2,0 l; moc silników: 57–150 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: manualne 5b i 6b, automatyczna 4b;
  • Opel Astra G – pojemność silników: 1,2–2,2 l; moc silników: 65–200 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: manualna 5b, automatyczna 4b;
  • Opel Astra H – pojemność silników: 1,3–2,0 l; moc silników: 75–240 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: manualne 5b i 6b, półautomatyczna 5b, automatyczne 4b i 6b;
  • Opel Astra J – pojemność silników: 1,3–2,0 l; moc silników: 87–280 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: manualne 5b i 6b, automatyczna 6b;
  • Opel Astra K – pojemność silników: 1–2,0 l; moc silników: 95–280 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: manualne 5b i 6b, automatyczne, półautomatyczna 5b, automatyczne 6b i 9b;
  • Opel Astra L – pojemność silników: 1,2–1,6 l; moc silników: 110–180 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: manualna 6b, automatyczne 8b.

Opel Astra – opinie kierowców

Samochody Opla słyną z niezawodności i bezawaryjności, jednak z biegiem lat, nawet w najlepszych autach pojawiają się usterki. Zużyciu ulegają poszczególne podzespoły – jeśli chodzi o pojazdy pierwszej generacji, które wciąż można spotkać na polskich drogach, dotyczą one m.in. problemów z paskiem rozrządu, usterek alternatora oraz korozji karoserii.

Właściciele aut drugiej generacji skarżą się m.in. na problemy z cewkami zapłonowymi, usterki wyświetlaczy, awaryjność alternatorów oraz rdzewiejącą karoserię.

W Astrach trzeciej generacji uszkodzeniu ulegają chłodnica klimatyzacji, przekładnia kierownicza oraz elektronika silnika.

Im nowszy model, tym problemów jest mniej, choć i w generacjach czwartej oraz piątej także zdarzają się awarie – m.in. turbosprężarek, układu napędowego. Użytkownicy skarżą się także na zużywające się zawieszenie.

A za co kierowcy doceniają Opla Astrę? Plusami są: przystępna cena (zwłaszcza w przypadku pojazdów używanych), wytrzymałe silniki, dobra dynamika jazdy, pojemny bagażnik, niskie koszty eksploatacyjne.

Opel Astra - Wiadomości

Opel Astra - Zdjęcia