Toyota Highlander

Toyota Highlander to wygodny SUV, który sprawdzi się zarówno w centrum miasta, jak i na bezdrożach. Highlander to największa w Europie hybryda z napędem 4×4, cechująca się zaskakującą uniwersalnością i stosunkowo niskim spalaniem.
Toyota Highlander - najważniejsze informacje
Toyota Highlander jest na rynku od 2000 roku. /materiały prasowe

Toyota Highlander - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2000

Toyota Highlander to wygodny SUV, który sprawdzi się zarówno w centrum miasta, jak i na bezdrożach. Highlander to największa w Europie hybryda z napędem 4×4, cechująca się zaskakującą uniwersalnością i stosunkowo niskim spalaniem.

Historia Toyoty Highlander

Pierwsza wersja serii Highlander pojawiła się na rynku w 2000 roku. Od razu zyskała popularność na całym świecie, choć w Japonii i Australii była sprzedawana pod nazwą Kluger.

Toyota Highlander – generacje

Obecnie w produkcji znajduje się czwarta generacja dużego SUV-a od Toyoty. Jest to też pierwsza wersja samochodu z silnikiem hybrydowym.

Pierwsza generacja była produkowana w latach 2000–2007. Druga – od 2007 do 2013 roku. Toyota Highlander III zjechała z linii produkcyjnej w 2013 roku i została zastąpiona przez czwartą generację dopiero w 2019 roku.

Toyota Highlander– dane techniczne

Najnowsza odsłona Toyoty Highlander (i pierwsza sprzedawana w Europie) to ogromny SUV o długości niemal 5 metrów i wadze przekraczającej 2,1 tony. Jest to samochód z napędem na 4 koła, który bez problemu jest w stanie ciągnąć przyczepę o wadze 2 ton.

20-centymetrowy prześwit podwozia sprawia, że autem można wyjechać na bezdroża, choć nie jest to główne przeznaczenie tego pojazdu. Zmieści się w nim aż 7 osób, a 270-litrowy bagażnik pozwala zapakować całą rodzinę na tygodniowe wakacje.

Domyślną jednostką napędową najnowszej generacji Toyoty Highlander jest hybrydowy silnik o pojemności 2,5 l oraz mocy 248 KM i 182 kW.

Toyota Highlander – opinie kierowców

Zdecydowanie najczęściej wymienianą zaletą Toyoty Highlander jest zdaniem kierowców wygoda jej prowadzenia. Pojazd (mimo dużych gabarytów) świetnie trzyma się drogi i jazda nim jest bardzo przyjemna. Dotyczy to zarówno miejskich ulic, jak i nieutwardzonych dróg i bezdroży.

Innym ogromnym plusem pojazdu jest według kierowców spalanie. Wielokrotnie powtarza się informacja, że w cyklu mieszanym średnie spalanie mieści się w przedziale 7–8 l/ 100 km. Jak na ponadprzeciętną wielkość auta jest to bardzo dobry wynik.

Dużą zaletą ma być też wygodne wnętrze. Pasażerowie w pierwszych dwóch rzędach siedzeń mają bardzo dużo miejsca na nogi. Nie mogą narzekać też osoby siedzące w trzecim rzędzie – choć dorosłym może już być ciasno. Samochód zdaniem kierowców sprawdza się w długich podróżach, co jest zasługą wygodnych foteli i dużej przestrzeni bagażowej.

Na plus trzeba też zaliczyć bardzo dobrej jakości głośniki – nawet w podstawowej wersji w zestawie znajduje się wysokiej klasy sprzęt marki JBL.

Toyota Highlander ma jednak i wady. Zdecydowanie najczęściej skargi dotyczą awaryjnego układu hamulcowego, który wymusza znacznie częstsze wymiany klocków hamulcowych. Kierowcy narzekają też na regularne drobne usterki, trzeszczące plastiki deski rozdzielczej i – w niektórych egzemplarzach – kiepskie wytłumienie.

Nie jest to też samochód sportowy – podczas prób dynamicznej jazdy mogą dać się we znaki nieprecyzyjne prowadzenie oraz odczuwalne odchyły nadwozia. Problemy te znikają jednak podczas spokojnej jazdy.


Toyota Highlander - Wiadomości

Toyota Highlander - Zdjęcia