NOWE SAMOCHODY | Czwartek, 13 lutego 2020 (10:43)
Spektakularny sukces rynkowy SUV-ów ma swoje negatywne konsekwencje w postaci rosnącej emisji spalin i CO2. Trudno się dziwić – większa masa oraz wyższe i mniej opływowe nadwozie musi powodować wzrost zużycia paliwa. Okazuje się jednak, że kiedy pod maskę SUV-a włożyć napęd hybrydowy, jego zużycie paliwa może wypaść lepiej niż przeciętnego sedana. Consumer Reports co roku przeprowadza ponad 50 różnych rodzajów testów samochodów. Pomiar zużycia paliwa jest jednym z nich. Do każdego testu organizacja kupuje samochody za własne, pochodzące od swoich członków pieniądze i nie korzysta ze wsparcia żadnych sponsorów ani reklamodawców. Wszystkie SUV-y sprawdzone w teście zużycia paliwa mają napęd 4x4. Badanie obejmuje odcinki jazdy miejskiej i autostradowej o równej długości. W rankingu wzięto pod uwagę samochody spalinowe, hybrydowe i hybrydy plug-in.
1 / 10
1. miejsce: Lexus UX 250h E-Four UX to nowy kompaktowy SUV Lexusa, oferowany m.in. z napędem hybrydowym z silnikiem 2,0 l o łącznej mocy 184 KM. Auto powstało na platformie GA-C. Wersja 4x4 z elektrycznym układem E-Four zużywa według pomiaru WLTP od 5,8 l/100 km. Consumer Reports w swoim teście uzyskał wynik 37 mpg (mile na galon paliwa). W mieście auto przejeżdżało 32 mile na galon, a na autostradzie 42 mile na galon.
Źródło: