Reklama

Abarth 595 Pista - maluch z wyścigowym rodowodem

Nie ma się jednak co dziwić. Abarth 595 Pista to nie jest samochód do jazdy na zakupy. W przeciwieństwie do jego bazowego modelu, nie został stworzony do krótkich przejazdów pomiędzy pracą, a przedszkolem. Ma być głośny, twardy i zapewniać dużo frajdy w trakcie szybkiej jazdy po torze, a to, pomimo kilku wad, czyni perfekcyjnie.

Reklama

Na sam koniec pozostawiliśmy kwestię spalania i ceny pojazdu. Choć producent obiecuje zużycie paliwa na poziomie 6,8 (l/100 km) w cyklu mieszanym, to w rzeczywistości można włożyć te zapewnienia pomiędzy bajki. Raczej trzeba nastawić się na granicę 10 (l/100 km) i to przy rozsądnym korzystaniu z pedału gazu.

Cena bazowego Abartha 595 Pista wynosi 93 500 zł (w wersji ze stałym dachem). Model testowy kosztował niemal równe 100 000 zł. Za podobne pieniądze możemy już kupić chociażby przestronniejsze, wygodniejsze i mocniejsze Polo GTI. Pytanie, czy od samochodu oczekujemy siermiężnej, lecz przemyślanej konstrukcji, czy stawiamy jednak na oryginalne rozwiązania z pewną nutką niewygody.

Krzysztof Mocek

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje