Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept

Do tej pory najbardziej rozpoznawalnym samochodem Jeep na świecie wyposażonym w silnik V-8 był model CJ z 1981 r., z 5-litrowym silnikiem V8 dostarczającym moc 125 KM i 220 lb.-ft. momentu obrotowego. Teraz Jeep prezentuje nowego Wranglera Rubicon 392 Concept, napędzanego silnikiem V-8 o pojemności 6,4 litra, który dostarcza moc 450 KM i 450 lb.-ft. momentu obrotowego. Dzięki temu przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 sekund.

Aby pomieścić potężny 6,4-litrowy silnik i mocniejszą, ośmiostopniową skrzynię biegów, 392 Concept ma ulepszone mocowania silnika i zmodyfikowaną ramę. Ulepszone zawieszenie obejmuje nowe aluminiowe amortyzatory jednorurowe FOX zapewniające płynniejszą pracę zawieszenia i lepiej rozpraszające ciepło.

Aktywny układ wydechowy z dwoma trybami pracy (ciszej/głośniej) zmienia brzmienie po naciśnięciu specjalnego przycisku.

Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept może pochwalić się jeszcze lepszymi możliwościami dzięki osiom Dana 44 trzeciej generacji, dwubiegowej skrzyni rozdzielczej Selec-Track, elektronicznej blokadzie przedniej i tylnej osi Tru-Lock, 37-calowym oponom do jazdy w terenie, które otulają specjalne, 17-calowe obręcze z pierścieniem beadlock utrzymujące opony na felgach podczas ekstremalnych obciążeń bocznych, co pozwala na obniżenie ciśnienia w oponach i zwiększenie ich przyczepności.

Reklama

Fabryczne podniesienie o 2 cale zawieszenie Jeep Performance Parts Mopar umożliwia uzyskanie dodatkowego skoku zawieszenia oraz poprawę kąta natarcia, rampowego i zejścia. 

Prototyp ten posiada również progi z wersji Rubicon, stalowe zderzaki z wyciągarką i stalowe płyty ochronne podwozia - wszystko to dodane w celu ułatwienia poruszania się po najtrudniejszych terenach off-roadowych. 

Najmocniejsza, 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów i skrzynia rozdzielcza  stałego napędu 4x4 poprawiają ogólnie właściwości jezdne, a ogromne ilości momentu obrotowego przy niskiej prędkości dostępne są dzięki przełożeniu 3,73, co zapewnia lepszą wydajność na autostradzie i większy zakres możliwości terenowych.

Nadwozie nowego Jeepa Wranglera Rubicona 392 Concept polakierowane jest w kolorze Granite Crystal i ozdobione brązowymi akcentami na hakach, znaczkach, sprężynach, amortyzatorach i kołach.

Oprócz tego wyróżnia się także wytrzymałą maską silnika o agresywnym wyglądzie, specjalnymi, niepełnymi drzwiami i sterowanym elektrycznie dachem Sky One-Touch, ze zdejmowanymi panelami bocznymi dla zapewnienia maksymalnej wolności podczas jazdy "open-air".  W środku znajdują się skórzane fotele w czerwonym kolorze "Red Rock “ ze złotymi szwami oraz specjalna kierownica.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy