Wielka premiera Bentleya!

Już niemal rok cały świat czekał na długo zapowiadaną, reklamowaną i przygotowywaną z wielką pieczołowitością premierę nowego modelu Bentleya - Continental GT.

Samochód ten, jeszcze jako prototyp, zadebiutował na zeszłorocznym salonie samochodowym w Paryżu. Dziś jednak, przy okazji targów w Genewie, ten luksusowy pojazd prezentowany jest już w wersji produkcyjnej. TUTAJ znajdziesz galerię zdjęć prototypu Bentleya Continental GT, a TUTAJ zdjęcia z wizyty tego auta na słynnym torze Le Mans.

Reklama

Continental GT to luksusowe, sportowe coupe. Jest ono nie tylko najszybszym pojazdem brytyjskiej marki w jej 83-letniej historii, ale też w ogóle najszybszym 4-osobowym coupe na świecie. Auto łączy w sobie wszystko co najlepsze w pojeździe GT (Grand Touring), z wyrafinowanym gustem i tradycją Bentleya (zaprojektowany w głównych zakładach w Crewe), a także z najnowocześniejszą technologią, jaka kiedykolwiek pojawiła się na rynku motoryzacyjnym.

Wyposażony w 6-litrowy (5998 ccm), 12-cylindrowy i 48-zaworowy silnik podwójnie doładowany (twin-turbocharged), dysponujący mocą 560 KM przy 6100 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm, uzyskiwanym już przy 1600 obr/min, Continental GT przyspiesza od 0-100 km/h w 4,8 sekundy (80-120 km/h w 3,3 sekundy) i osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h. Z silnikiem współpracuje sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów (można sterować nią manetkami umieszczonymi przy kierownicy), a napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła (po raz pierwszy w historii Bentleya). Ponadto nad przyczepnością pojazdu do nawierzchni czuwa nowoczesny elektroniczny system stabilizujący, który zapewnia doskonałe właściwości jezdne bez względu na porę roku i panującą pogodę.

Continental GT został zaprojektowany w centrum rozwoju i głównych zakładach Bentleya w Crewe. Tam też w przyszłości będzie produkowany. Wstępne założenia przewidują, że luksusowe, sportowe coupe trafi do sprzedaży jesienią 2003 roku.

Dane techniczne Bentleya Continental GT:
Prędkość maksymalna: ponad 300 km/h
Przyspieszenie           0-100 km/h: 4,8 s.
Przyspieszenie          80-120 km/h: 3,3 s.
Silnik:
Typ: 12-cylindrowy "twin-turbo"
Pojemność:      5998 ccm
Moc maksymalna:  560 KM (411 kW) przy 6100 obr/min
Moment obrotowy: 650 Nm przy 1600 obr/min
Stopień sprężania: 09:01
Przekładnia: 6-stopniowa automatyczna
Wymiary nadwozia:
Długość:     4807 mm
Szerokość:   1918 mm
Wysokość:    1390 mm
Rozstaw osi: 2745 mm
Ceny: 
Wielka Brytania: 110 000 funtów (z podatkiem)
Europa:          137 069 euro  (plus podatki)
USA:             149 000 dolarów
Szwajcaria:      239 200 CHF    (z podatkiem)
Japonia:      19 900 000 jenów (plus podatek)
TUTAJ galeria zdjęć, które wykonał w halach salonu w Genewie reporter INTERIA.PL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: galeria | continental
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy