Reklama

Prezentacja partnera

Włoska piękność

Projektanci najnowszej "pięćsetki" znów nie zawiedli. Włoska piękność nawiązuje designem do poprzedniczek, doskonale oddając słynne "La dolce vita" przyświecające twórcom modelu. Wygląd uległ zmianie, by wpisać się we współczesne trendy. Dzięki temu nowy, w pełni elektryczny Fiat 500 prezentuje się nowocześnie.

Szczególną uwagę zwracają owalne reflektory przednie ze światłami Full LED "Infinity", kierunkowskazy LED, felgi z diamentowym szlifem i panoramiczny dach. Nowego Fiata 500 wyróżnia także pękata budowa nadwozia, dzięki której model zyskał nieco objętości, a wnętrze stało się bardziej przestronne i wygodne, szczególnie dla kierowcy i pasażera jadącego obok.

Nowoczesne wnętrze

W kokpicie nowego Fiata 500 pojawił się w pełni cyfrowy 7-calowy zestaw wskaźników TFT i najnowszy system multimedialny UConnect 5 z 10,25-calowym dotykowym wyświetlaczem. Wynosi on łączność na wyższy poziom komfortu. Deska rozdzielcza obszyta została stylowym materiałem, dzięki czemu model prezentuje się jeszcze bardziej ekskluzywnie. Równie dobre wrażenie robią fotele z monogramem Fiata i dwukolorowa kierownica. Z wnętrza zniknął klasyczny drążek biegów. Zastąpiły go cztery przyciski, którymi wygodnie obsłużymy przekładnię.

Nie zmieniło się jednak przeznaczenie Fiata 500. Wciąż jest on stylowym samochodem kompaktowym, który idealnie sprawdzi się wśród przedsiębiorców, właścicieli firm czy freelancerów. Samochód idealnie nadaje się do jazdy po mieście, poradzi sobie także na krótszych wyjazdach służbowych. Bagażnik o pojemności 185 litrów bez trudu zmieści małą walizkę.

Standardowo jest to model trzydrzwiowy, ale Fiat oferuje ciekawą opcję dla kierowców, którzy planują przewozić pasażerów na tylnej kanapie. Mowa o wersji 3+1, w której dostępne są dodatkowe drzwi otwierane "pod wiatr", pozwalające umiejscowić się na tylnej kanapie bez konieczności odchylania przedniego fotela.

Imponujący zasięg

Jak już zostało wspomniane, model jest w pełni elektryczny, więc nie emituje CO2 i działa bardzo cicho. Kierowcy nieprzekonani do elektrorewolucji w motoryzacji nie mają się czego obawiać. W przypadku Fiata 500 zasięg w cyklu miejskim wynosi aż 460 km, z kolei w cyklu mieszanym WLTP sięga 320 km, co z pewnością wystarczy na codzienny dojazd do pracy, na siłownię, zakupy i z powrotem do domu.

Co ciekawe, wystarczy zaledwie pięć minut ładowania prądem o mocy do 85 kW, by zyskać zasięg 50 km, a do uzyskania 80 proc. pojemności akumulatora potrzeba jedynie 35 minut szybkiego ładowania. Samochód można ładować na dowolnej stacji z dostępną infrastrukturą lub korzystając z domowego gniazdka.

Trzy tryby jazdy

Warto również wspomnieć o trzech trybach jazdy: Normal, Range i Sherpa. Pierwszy zapewnia styl jazdy zbliżony do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym. Drugi umożliwia odzyskiwanie energii podczas hamowania, jest więc bardzo ekonomiczny. W tym trybie możliwa jest również niezwykle komfortowa funkcja jazdy przy pomocy jednego pedału, wykorzystywanego do przyspieszania i zwalniania. Wystarczy puścić pedał gazu, by zacząć wyhamowywać i przekształcać energię kinetyczną w elektryczną, która doładuje nasz akumulator.

W końcu tryb Sherpa, który pomaga dotrzeć do ładowarki przy mocno rozładowanej baterii. Samochód dokładnie oblicza, ile potrzebuje energii, by dotrzeć do miejsca docelowego, a następnie optymalizuje prędkość, wyłącza klimatyzację i wszystkie funkcje, które wpływają na zużycie energii, by dać radę dojechać do punktu ładowania. A gdy już tam dotrzemy, samochód naładujemy bez żadnych kłopotów - technologię obsłużymy prosto i intuicyjnie.

Systemy bezpieczeństwa

W nowym Fiacie 500 nie mogło zabraknąć nowoczesnych systemów bezpieczeństwa. Model oferuje jazdę wspomaganą na poziomie 2. Potrafi odczytać znaki drogowe i zasugeruje, z jaką prędkością należy poruszać się na danym odcinku drogi. Został również wyposażony w inteligentny tempomat adaptacyjny - po ustawieniu prędkości i odległości od poprzedzającego samochodu, pomoże utrzymać dystans i zahamować, gdy zajdzie taka konieczność, również wtedy, gdy na jezdni niespodziewanie pojawi się pieszy czy rowerzysta. Samochód pomoże nam utrzymywać się w pasie ruchu, wykryje zmęczenie kierowcy oraz pojazd znajdujący się w martwym polu. A jeśli dojdzie do wypadku, sam wezwie służby ratunkowe. Z kolei 11 czujników i kamera 360° pomogą kierowcy zaparkować bez przykrych niespodzianek.

Czerwony, czyli charytatywny

Model 500 dostępny jest w wielu wariantach kolorystycznych inspirowanych naturą. Ale Fiat we współpracy ze znaną organizacją charytatywną (RED), której celem jest walka z AIDS, a od niedawna również z Covid-19, stworzył jeszcze jedną wersję tego samochodu - w kolorze czerwonym. Wybierając nowego Fiata (500)RED wspieramy programy charytatywne, które pomagają ludziom dotkniętym globalnymi kryzysami. Czym różni się od innych?

Prócz nowego, czerwonego lakieru pojawia się eleganckie logo (500)RED pod linią szyb bocznych. Opcjonalnie możemy również wybrać 16-calowe aluminiowe felgi z logo. Czerwone jest również wnętrze auta - deska rozdzielcza, logo na kierownicy i fotelach, a nawet tapicerka. Ta dostępna jest w 3 wariantach: nie tylko w kolorze czerwonym, ale także czarnym lub w opcji 3+1 (fotel kierowcy w kolorze czerwonym, pozostałe w kolorze czarnym).

Właśnie to wnętrze dostępne jest z czerwoną nakładką na pedał gazu. Wersja (500)RED wyposażona została również w innowacyjny system dezynfekcji kabiny składający się z: antyalergicznego filtra kabiny, pojemnika na żel antybakteryjny, a od tego roku także schowka z funkcją sterylizacji przedmiotów lampą UV-C. Dodatkowo powierzchnie najczęściej dotykane zostały poddane działaniu środka biobójczego o wysokiej skuteczności (do 99,9 proc. w zależności od komponentów) w walce z wirusami i bakteriami.

Prezentacja partnera

Advertisement