Rodzinna, elegancka, sportowa – nowa Skoda Kodiaq

Nowa Skoda Kodiaq nabrała bardziej drapieżnego charakteru i jeszcze lepiej pasuje do niej nazwa, odwołująca się do niedźwiedzia kodiackiego, jednego z największych lądowych drapieżników. Jak zmieniła się Skoda Kodiaq?

Prezentacja partnera

Kodiaq to największy i jeden z najważniejszych modeli w gamie Skody. Ten ceniony przez kierowców i dziennikarzy motoryzacyjnych SUV, po czterech latach od debiutu i z blisko 700 tys. sprzedanych egzemplarzy, przeszedł solidną modernizację. Auto zyskało wyrazisty wygląd, najnowsze technologie oraz mocne i oszczędne silniki. Więcej jest komfortu i wsparcia ze elektronicznych asystentów, a rasowa wersja RS ma nowy, jeszcze mocniejszy napęd.

Skoda Kodiaq w nowej odsłonie

Flagowy SUV Skody ma zupełnie zmieniony pas przedni, z nowym grillem i bardziej smukłymi reflektorami LED, które dostępne są po raz pierwszy także w wersji matrycowej Matrix LED. W technologii diodowej wykonane zostały również lampy tylne, a całe nadwozie zyskało bardziej solidny, off-roadowy charakter, inspirowany oferowaną wcześniej wersją Scout. Zmiany sprawiły, że ten 4,7-metrowy SUV nabrał bardziej dynamicznego i nowoczesnego charakteru, a przy tym jego sylwetka jest zwarta i proporcjonalna.

Reklama

Samochody czeskiej marki słyną z doskonałego wykorzystania przestrzeni i tak jest w przypadku Skody Kodiaq. Kabina wygodnie pomieści nawet siedem osób, a miejsce na bagaż, przy pięciu pasażerach, sięga aż 835 litrów, czyli więcej, niż największych kombi na rynku. We wnętrzu modelu po face liftingu w oczy rzuca się nowość w postaci eleganckiej, dwuramiennej kierownicy i nowego ekranu wirtualnych zegarów, a ulepszone multimedia zyskały stałe podłączenie do internetu.

W nowej Skodzie Kodiaq każdy poczuje się jak w luksusowym salonie, bo zastosowanie nowych listew ozdobnych i kontrastowych szwów, a także ulepszone ambientowe oświetlenie wnętrza dają wrażenie przebywania w modelu wyższej klasy. Melomanów ucieszy wysokiej klasy nagłośnienie Canton z dodatkowymi głośnikami; teraz jest ich w sumie aż 11, w tym subwoofer ulokowany w bagażniku. Wisienką na torcie są natomiast zupełnie nowe ergonomiczne fotele, dostępne po raz pierwszy z funkcją wentylacji i masażu. Ma to zbawienny wpływ na obniżenie stresu i zmęczenia zarówno podczas codziennej jazdy po mieście, jak i w czasie dalekich podróży.

Przy okazji face liftingu producent wzbogacił i unowocześnił także ofertę asystentów jazdy. Teraz system Travel Assist staje się prawdziwym strażnikiem bezpieczeństwa w podróży. Łączy działanie aktywnego tempomatu, który współpracuje z nawigacją i układem rozpoznawania znaków drogowych, pozwala podążać za poprzedzającym pojazdem zarówno w korku, jak i na autostradzie, a także utrzymywać samochód w swoim pasie ruchu. A kiedy kierowca zdejmie ręce z kierownicy na dłuższy czas, na przykład w wyniku zaśnięcia, system wyda ostrzeżenie, a w razie braku reakcji włączy światła awaryjne i bezpiecznie zatrzyma samochód. Prawdziwy anioł stróż.

Skoda Kodiaq - luksus, sport i komfort

Kodiaq, przy swoich dużych gabarytach, prowadzi się lekko i zwinnie, jednocześnie dając duże poczucie bezpieczeństwa i świetną widoczność. Niewątpliwą zaletą SUV-a, wyróżniającą ten model od rynkowej konkurencji, jest przy tym bogata oferta wersji wyposażenia i napędów, dzięki czemu każdy wybierze wariant dopasowany do swojego charakteru i potrzeb. Osoby ceniące luksus i szyk zdecydują się na ekskluzywną odmianę Laurin & Klement, która zapewnia prestiż i doznania rodem z modeli klasy premium. Wariant Sportline łączy dynamiczny wygląd z komfortem podróżowania i doskonałym prowadzeniem na co dzień. Kodiaq Style to idealny kompromis między rozsądną ceną i bogatym wyposażeniem. Z kolei kierowcy z benzyną we krwi zdecydują się na wersję RS, która po zmianach jest jeszcze bardziej dynamiczna i drapieżna niż jej poprzedniczka.

Pod maską Skody Kodiaq RS pracuje teraz nie diesel, a lżejszy, mocniejszy i dający lepsze osiągi silnik benzynowy TSI. Pokaźna moc 245 KM i wysoki moment obrotowy 370 Nm pozwalają katapultować tego dużego, rodzinnego SUV-a od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 s. Adaptacyjne zawieszenie zapewnia przy tym doskonały kompromis między codziennym komfortem, a zwinnym, sportowym prowadzeniem. Warto dodać, że Skoda Kodiaq RS swoje wybitne sportowe aspiracje potwierdziła już w chwili debiutu w 2016 roku, ustanawiając rekord okrążenia kultowej Północnej Pętli toru Nurburgring w swojej klasie, z czasem okrążenia 9:29,84 min. Wśród miłośników czterech kółek trudno o lepszą rekomendację.

Skoda Kodiaq - SUV z prawdziwego zdarzenia

To wciąż nie koniec nowości, jakie oferuje zmodernizowana Skoda Kodiaq. Flagowy SUV otrzymał bowiem unowocześnione silniki TSI i TDI najnowszej generacji, oferujące moc od 150 KM do 200 KM. Poza podstawową 150-konną jednostką benzynową wszystkie pozostałe już w standardzie współpracują z bardzo dopracowaną i gładko działającą automatyczną przekładnią DSG. Jak na rasowego SUV-a przystało, jest on dostępny także z doskonałym napędem na cztery koła, który wraz z blisko 19-centymetrowym prześwitem pozwala zjechać z utwardzonych szlaków i daje duże poczucie bezpieczeństwa, szczególnie na śliskiej nawierzchni.

Skoda Kodiaq - postrach rywali

Skoda Kodiaq to z pewnością jeden z tych modeli, które śnią się konkurentom po nocach. Decyduje o tym unikalne na rynku połączenie cech: atrakcyjnego designu 4,7-metrowego nadwozia, przestronnego wnętrza, mieszczącego nawet 7 osób lub ogrom bagażu, wysokiego poziomu bezpieczeństwa, potwierdzonego wzorowymi wynikami testów zderzeniowych czy najnowszych technologii i systemów wspomagania jazdy.

Kodiaq, podobnie jak pozostałe modele Skody, dostępny jest w nowoczesnym finansowaniu, w tym także w leasingu czy kredycie z niskimi ratami. Ten duży, rodzinny i dobrze wyposażony SUV oferowany jest przy tym w blisko 20 konfiguracjach, różniących się charakterem, wyposażeniem i rodzajem napędu. Z pewnością każdy znajdzie wariant dopasowany do swoich potrzeb.

Prezentacja partnera

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy