Milion razy BMW X5

Po 11 latach od rozpoczęcia produkcji BMW X5 z taśmy produkcyjnej w Spartanburgu w Południowej Karolinie zjechał milionowy egzemplarz tego auta.

Historia X-piątki sięga początku lat 90., gdy Chris Bangle narysował pierwsze jego szkice w kalifornijskim centrum projektowym BMW. Produkcja pierwszej generacji modelu (E53) wystartowała w 1999 roku i trwała do września 2006. Jej konstrukcja bazowała na rozwiązaniach stosowanych w serii 5 oraz Land Roverze, który był wtedy w posiadaniu Niemców.

Kolejna odsłona BMW X5 (E70) zadebiutowała pod koniec 2006 roku. Auto wyposażono m.in. w system iDrive oraz opcjonalny trzeci rząd siedzeń. W czerwcu 2008 roku do oferty dołączyła sportowa odmiana M, a kilka miesięcy temu przeprowadzono facelifting modelu. Oferta silników obejmuje dwa 3-litrowe diesle o mocy 245 i 306 KM (R6) oraz motory benzynowe: o pojemności 3 litrów i 306 KM (R6), o pojemności 4,4 litra i mocy 407 KM (V8), a także wspomnianą wersję M o pojemności 4,4 litra i mocy 555 KM (V8).

Reklama

Blisko 40% spośród miliona wyprodukowanych dotychczas X-piątek trafiło na amerykański rynek. Dziś auto oferowane jest w 120 krajach świata. Milionowy egzemplarz - czarne X5 xDrive 35i z brązową skórzaną tapicerką - znalazł nabywcę w Chinach.

Aktualnie w ofercie BMW znajdują się aż cztery modele z serii X: X1, X3, X5 i X6. Stanowią one 20% globalnej sprzedaży firmy.

Marcin Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy