Audi A3 Limousine vs. Audi A3 Sportback. Liczy się pierwsze wrażenie

Jakość, niezawodność, mobilność – za te cechy właściciele Audi chwalą swoje pojazdy. Teraz powodów do zadowolenia przybywa. Audi A3 zaskakuje, pojawiła się nowa stylistyka, innowacyjne reflektory Matrix LED, zaawansowane systemy łączności i potężne silniki. Czego jeszcze możemy się spodziewać po nowym Audi A3? Co wyróżnia wersje Limousine i Sportback?

Niepowtarzalny design

Sportowa stylistyka czy elegancka limuzyna? Przed tym wyborem stają klienci Audi. Charakterystyczny grill z wzorem plastra miodu, z osłoną nazywaną przez producenta Singleframe, który zajmuje niemal całą przednią powierzchnię samochodu oraz duże wloty powietrza znajdziemy w obydwu wersjach. Te elementy nadają modelowi lekkości i dynamiki. W obydwu wersjach nowego Audi A3 znajdziemy także sporo wklęsłości, co sprawia, że samochód jest jeszcze bardziej zmysłowy.

W wersji Sportback wyróżnia się podkreślenie nadkoli - to nowy element designu Audi. Jeszcze więcej dzieje się w wersji Limousine. Samochód został wydłużony o cztery centymetry, a jego smukłość i talię dodatkowo podkreśla ciągnąca się do zderzaka linia boczna i wklęsła powierzchnia obejmująca niemal całe drzwi przednie i część tylnych. Z kolei dzięki opadającej linii dachu od słupka B, limuzyna przywodzi na myśl zgrabne coupé. Dodatkowo taka stylistyka poprawia aerodynamikę samochodu, podobnie zresztą jak podwyższony tył i sporych rozmiarów dyfuzor. Na szczególną uwagę zasługują światła. Obydwie wersje modelu A3 zostały wyposażone w opcjonalne innowacyjne reflektory diodowe Matrix LED, w których wbudowano cyfrowe światła do jazdy dziennej. Ich charakterystyczny trapezoidalny kształt nadaje nowemu Audi niepowtarzalny wygląd.

Zdigitalizowane wnętrze

Wnętrze samochodu przenosi kierowcę w przyszłość. Pośrodku tablicy rozdzielczej już w standardowym wariancie modelu A3 znajdziemy ponad 10-calowy wyświetlacz, który możemy obsługiwać nie tylko palcem, ale również za pomocą mowy czy pisma odręcznego. Cyfrowe wskaźniki i zegary to już u niemieckiego producenta norma. Na opcjonalnym wirtualnym kokpicie kierowca może wyświetlić między innymi mapę nawigacyjną, z kolei head-up display pokaże najważniejsze informacje, takie jak znaki drogowe czy zużycie paliwa, bezpośrednio przed kierowcą, czyli na przedniej szybie. Dzięki temu nie trzeba odrywać wzroku od jezdni, co zwiększa bezpieczeństwo na drodze. 

Na szczególną uwagę zasługuje również rozbudowany system łączności obecny w obydwu wersjach Audi. Modułowa platforma infotainment trzeciej generacji ma aż 10 razy większą moc obliczeniową niż platformy poprzednich generacji. Dzięki temu samochód ma niezawodny dostęp do sieci LTE Advanced, byśmy mogli pozostać w stałej łączności ze światem. Platforma daje możliwość podłączenia się do pokładowego hotspotu przez Wi-Fi. Ponadto otrzymujemy dostęp do usługi Audi connect, która przesyła na bieżąco najważniejsze dane o utrudnieniach na trasie, recenzjach czy godzinach otwarcia mijanych miejsc. Z kolei dzięki aplikacji myAudi, Apple CarPlay lub Android Auto kierowca może połączyć swoje urządzenia mobilne z samochodem, a Audi phone box dodatkowo połączy telefon z anteną samochodową i naładuje go indukcyjnie.

To wszystko sprawia, że Audi A3 pokochają kierowcy, którzy wymagają od producenta samochodu zapewnienia komfortu, a nawet luksusu. Dlatego obydwie wersje, zarówno Sportback, jak i Limousine, przypadną do gustu osobom szukającym auta, na którym mogą polegać: zarówno doświadczonym kierowcom, którzy całe życie czekali na wymarzone Audi, jak i młodszym, kupującym pierwsze auto z segmentu premium.

Mocne silniki

Audi A3 jest idealnym modelem dla kierowców, którzy w końcu nie muszą iść w życiu na żadne kompromisy. Czego możemy spodziewać się po silnikach A3 Sportback? Przede wszystkim mamy do wyboru cztery wersje: 1.0 TFSI o mocy 81 kW (100KM), 1.5 TFSI o mocy 110 kW (150 KM) oraz 2.0 TDI w wersji o mocy 85 kW (116 KM) lub 110 kW (150 KM). Silnik 1.0 TFSI zużywa średnio 5,4-4,0 l na 100 km, a 1.5 TFSI: 6,4-5,8 l na 100 km. Wariant drugi o mocy 85 kW może pochwalić się niskim zużyciem paliwa, które przeciętnie wynosi 4,7-4,2 l na 100 km, z kolei silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM pali około 5,1-4,5 l na 100 km. Wszystkie jednostki mają napęd na przednią oś. Współpracują one z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiostopniową -  automatyczną S tronic, wyposażoną w kompaktowy przełącznik zmiany biegów, który wystarczy odpychać lub przyciągać.

Wersja Limousine również jest dostępna w trzech wariantach silnikowych. Dwa z nich są silnikami benzynowymi TFSI, a jeden - silnikiem Diesla. Z tym ostatnim, czyli 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) i średniej wartości zużycia paliwa wynoszącej 5,0-4,4 l na 100 km, łączy się siedmiostopniowa skrzynia automatyczna S tronic. W przeciwieństwie jednak do wersji Sportback obsługiwana jest techniką shift-by-wire. Wróćmy jednak do silników benzynowych. 35 TFSI o mocy 110 kW (150 KM) dostępny jest w dwóch wariantach: z manualną sześciobiegową skrzynią lub automatyczną - siedmiostopniową S tronic. 

Audi A3 edition one

Audi przygotowało również dla swoich fanów specjalną edycję modelową. Chodzi o A3 Sportback edition one. Co wyróżnia limitowaną wersję? Samochód jest w niej dostępny w  czterech metalicznych kolorach: dwóch odcieniach niebieskiego, Atoll i Navarra, oraz w białym Glacier i czarnym Mythos. Wokół szyb pojawiły się ozdobne listwy z anodowanego aluminium, model zyskał także dodatkowe matowe elementy ozdobne przednich i tylnych zderzaków o kolorze szarej platyny podkreślające stylistykę auta. Ciekawym wyróżnikiem wersji edition one są przyciemniane reflektory LED Matrix z dynamicznym rozdziałem strumienia światła oraz dynamicznymi kierunkowskazami, 18-calowe obręcze w kolorze szarego tytanu, oświetlenie progowe przednich drzwi w technice LED z projekcją pierścieni Audi. W środku zaś znajdziemy pakiet Interieur S line, oświetlenie ambiente plus oraz aplikacje dekoracyjny aluminium Spektrum.

 

Artykuł powstał we współpracy z marką Audi.

Advertisement

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje