Reklama

Alfa Romeo Tonale – początek nowej ery legendarnej włoskiej marki

Są na świecie marki prawdziwie wyjątkowe, których długa tradycja i przywiązanie do ponadczasowych wartości budzą niesłabnący szacunek i podziw. Z drugiej jednak strony nie sposób ignorować faktu, że czasy oraz trendy zmieniają się i nawet wierni klienci oczekują, że ich ulubiona marka nie ugrzęźnie w przeszłości. Marką, która doskonale to rozumie jest Alfa Romeo, za którą stoi 112 lat wspaniałej historii i tradycji, ciągle obecnej w jej DNA, ale nie znaczy to, że nie podąża ona z duchem czasu. Najlepszym dowodem na to jest zupełnie nowy model Alfy Romeo – Tonale.

Prezentacja partnera

Elektryfikacja Alfy Romeo rozpoczyna się od Tonale

Nikt nie ma wątpliwości, że elektromobilność to przyszłość motoryzacji, ale wszyscy są też zgodni, że przejście na samochody elektryczne musi odbywać się stopniowo. Doskonałym tego przykładem jest nowa Alfa Romeo Tonale, która wprowadza włoską markę w erę elektryfikacji za sprawą odmian hybrydowych.

Koncepcja takiego układu napędowego nie jest oczywiście niczym nowym, ale hybryda zwykle jest tylko jedną z propozycji silnikowych, a do tego jedną z droższych. Tymczasem Tonale zelektryfikowane jest już w podstawowej odmianie. Korzysta ona z doładowanego silnika 1.5 o mocy 130 KM, który wspomaga 20-konny motor elektryczny. Kierowca może więc liczyć na dodatkowy zastrzyk mocy podczas przyspieszania, a podczas wytracania prędkości odzyskiwana jest energia kinetyczna i magazynowana w baterii.

Reklama

Sama bateria ma około dwukrotnie większą pojemność niż zwykle stosowane w podobnych układach hybrydowych (0,8 kWh), ale wciąż na tyle małą, żeby w żaden sposób nie ograniczać przestrzeni we wnętrzu. Specjalnie zaprojektowany akumulator litowo-jonowy ma także wysoką moc wyjściową (22 kW). Wszystko to sprawia, że kierowca ma dostęp do funkcji zwykle zarezerwowanych dla wspomnianych wcześniej, droższych odmianach hybrydowych. Tonale można uruchomić, korzystając tylko z silnika elektrycznego i poruszać się po parkingu lub w korku wyłącznie dzięki energii elektrycznej. Poprawia to komfort kierowcy, a także obniża emisję spalin na terenach mieszkalnych oraz zakorkowanych centrach miast.

Alternatywnie dostępna jest także 160-konna odmiana tego napędu (dodatkowo wspierana mocą 20 KM z silnika elektrycznego). Natomiast kierowcy oczekujący, typowych dla Alfy Romeo, sportowych osiągów, powinni poczekać na hybrydową odmianę typu Plug-in. Odda ona do dyspozycji 275 KM, pozwalających na sprint do 100 km/h w jedynie 6,2 s, ale z drugiej strony pozwoli na przejechanie w cyklu miejskim nawet 80 km na samej tylko energii elektrycznej. Wszechstronność i wielozadaniowość tej odmiany podkreśli także napęd na wszystkie koła.

Więcej o Alfa Romeo Tonale

Tonale prowadzi się jak na Alfę Romeo przystało

Elektryfikacja gamy napędowej Tonale oznacza nowy rozdział w historii Alfy Romeo, ale jest to rozdział, w którym nadal odnajdziemy najlepsze tradycje marki. Mowa tu choćby o niepowtarzalnych wrażeniach, jakie zawsze zapewniało prowadzenie Alfy Romeo. SUV-y nie są zwykle kojarzone z emocjami wynikającymi z dynamiki jazdy, ale Włosi zadbali, aby Tonale było wyjątkiem od tej reguły.

Zacznijmy od tego, że model ten ma idealny rozkład masy - coś, co zwykle udaje się osiągnąć tylko w przypadku prawdziwie sportowych modeli. Już samo to świadczy o wyjątkowym dopracowaniu konstrukcji i skupieniu konstruktorów na zapewnieniu jak najlepszych wrażeń z jazdy.

Pomaga w tym oczywiście także zawieszenie, które w przypadku Tonale zostało opracowane wspólnie z historycznym partnerem technologicznym Alfa Romeo - firmą Marelli. Elektronicznie sterowane amortyzatory z zaworem elektromagnetycznym pozwalają na zmianę charakterystyki z komfortowej na utwardzoną i sportową, dając kierowcy możliwość dostosowania swojego auta do aktualnej sytuacji i potrzeb. Co więcej, zawieszenie Tonale wykorzystuje technologię selektywnej częstotliwości tłumienia, opracowanej wraz z innym historycznym partnerem technologicznym - firmą Koni. Zastosowana technologia dba o zapewnienie jak najlepszej przyczepności kół do drogi.

Z myślą o bardziej dynamicznej jeździe, inżynierowie Alfy Romeo zastosowali elektroniczny, samoblokujący się mechanizm różnicowy. Zauważalnie poprawia on zwinność Tonale i jest kolejnym elementem składającym się na prawdziwie sportowe wrażenia z jazdy. Podobnie jak układ kierowniczy o najbardziej bezpośrednim przełożeniu w segmencie. Całości obrazu modelu godnego sportowego dziedzictwa marki dopełnia, jedyny w klasie, zintegrowany system hamowania, wykorzystujący czterotłoczkowe zaciski Brembo.

Szczegóły znajdziesz tutaj

Alfa Romeo Tonale to kolejna ikona stylu

Za co jeszcze rzesze kierowców przez ponad 100 lat uwielbiają modele Alfy Romeo? Oczywiście za wysmakowaną, włoską stylistykę i Tonale również na tym polu nie zawodzi. Wręcz przeciwnie - styliści doskonale wpisali w znajome linie i sylwetkę, zupełnie nowe kształty, wyznaczające kierunek ewolucji marki. Ogólny zarys oraz linia okien przywodzą na myśl pierwszego SUV-a marki - Stelvio. Uwagę zwraca też mocne przetłoczenie z boku auta oraz biegnący od tyłu do przednich reflektorów wydłużony łuk, nazywany "GT Line", nawiązujący do kultowej Giulii GT z lat 60.

Z kolei same reflektory z potrójnymi łukami wydają się mocno odbiegać od dotychczasowej stylistyki marki, ale nawiązują one do Alfy Romeo SZ z niezwykłym nadwoziem, zaprojektowanym przez Zagato. Ten sam motyw powtórzono w tylnych światłach, które połączone są pasem świetlnym. To kolejne nawiązanie do modelu SZ, w którym tylne światła miały właśnie postać świetlnego pasa, biegnącego przez całą szerokość nadwozia.

Podobne połączenie klasyki marki oraz nowoczesności znajdziemy we wnętrzu. Kierowca ma przed sobą typową dla marki, mocno wyprofilowaną kierownicę, za którą umieszczono duże, aluminiowe łopatki, a obudowa zestawu wskaźników nawiązuje do klasycznych zegarów "cannocchiale", umieszczonych w głębokich tubach. Wskaźniki Tonale są już cyfrowe i wyświetlane na ekranie o przekątnej 12,3 cala, ale ich wygląd, który możemy konfigurować, wybierając jeden z trzech trybów. Pierwszy "Heritage" jest nawiązaniem do klasyki czyli sportowych zegarów takich jak w wielu historycznych modelach. Drugi - "Evolved" to tryb o nowoczesnej stylistyce i ostatni "Relax" daje największy komfort użytkowania.

Dowiedz się więcej o Alfa Romeo Tonale

Jedyny taki SUV na rynku

Alfa Romeo Tonale to nowy rozdział w historii marki, który całymi garściami czerpie z jej niepowtarzalnego charakteru, umiejętnie łącząc go z najnowszymi rozwiązaniami i trendami. Sprawia to, że chociaż na rynku znajdziemy sporo SUV-ów, Tonale pozostaje na ich tle unikalną propozycją.

Prezentacja partnera

Advertisement

materiały promocyjne

Reklama

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy