47. Rajd Świdnicki – rajdowy sezon czas zacząć

Już dzisiaj wystartowała pierwsza w tym sezonie eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – 47. Rajd Świdnicki Krause. Impreza potrwa do niedzieli. Na starcie pojawi się ponad 90 załóg i aż 11 w samochodów w topowej klasie R5. To rekord w historii imprezy. Oprócz legendarnej trasy, kultowych odcinków specjalnych no i oczywiście Walimskich Patelni nie zabraknie specjalnych atrakcji dla kibiców i utrudnień w ruchu.

Samochody na trasę rajdu wyjadą w sobotę, jednak dzisiaj między godziną 10:00 a 20:00 wszystkie ekipy mogą oficjalnie zapoznać się z trasą. Na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Świdnicy został otwarty park serwisowy.

W sobotę między 9:00 a 13:00 otwarty zostanie odcinek testowy w Walimiu, a pierwszy Super OS na ulicach Świdnicy wystartuje późnym popołudniem ok. godziny 15:30. Trasa odcinka przebiegać będzie jak w zeszłym roku. Po starcie na ulicy Śląskiej zawodnicy dwukrotnie pokonają pętlę wokół Parku Centralnego i ulicami Rycerską, Sprzymierzeńców, Polna Droga, Wałbrzyską dojadą do ulicy Słowiańskiej gdzie zlokalizowana jest meta odcinka. Park Centralny będzie ze wszystkich stron zamknięty. Aby umożliwić wejście do i wyjście z Parku zorganizowano pięć kontrolowanych przejść.

Reklama

W niedzielę zawodnicy będą startować od godziny 7:30. W sumie trasa rajdu liczy niespełna 120 km, a ceremonia mety zaplanowana jest na Świdnickim Rynku o godz. 16:20

Harmonogram 47. Rajdu Świdnickiego Krause

ETAP 1 - sobota 27.04.2019

OS1 Świdnica (x1) Super OS 1; długość: 6,65 km; godziny: 17:03 - 18:03

OS2 Rościszów - Walim; długość: 8,40 km; godziny: 17:45 - 18:45

OS3 Świdnica (x1) Super OS 2; długość: 6,65 km; godziny: 19:15 - 20:15 

Długość etapu: 21,70 km

ETAP 2 - 28.04.2019

OS4 Kamionki - Walim 1; długość: 22,20 km 08:27 / 9:27

OS5 Wolibórz - Jodłownik 1; długość: 8,30 km 09:48 / 10:48

OS6 Walim (x1) - Zagórze 1; długość: 18,20 km 10:36 / 11:36

OS7 Kamionki - Walim 2; długość: 22,20 km 13:01 / 14:01

OS8 Wolibórz - Jodłownik 2; długość: 8,30 km 14:22 / 15:42

OS9 Walim (x1) - Zagórze 2 (Power Stage); długość: 18.20 km 15:10 / 16:10

Długość etapu: 97,40 km

Długość odcinków rajdu: 119,10 km

Strefa kibica

Po raz pierwszy w historii polskich rajdów fani motoryzacyjnych wrażeń będą mogli spotkać się w oficjalnej strefie kibica Skoda Moto Fanpark. Wszystko przez to, że debiutująca w ubiegłym roku załoga Skody w składzie Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk szturmem wdarła się do czołówki rajdowych zmagań w Polsce i od razu podbiła serca kibiców uzyskując w ubiegłorocznej imprezie trzecie miejsce. W tym roku apetyty na zwycięstwo są więc jeszcze większe.

Strefa czynna będzie w sobotę od godz. 12:00 do 21:00. Widzowie będą mogli śledzić wyniki zmagań na ekranach, a na terenie strefy czekać będą atrakcje z symulatorem 9D na czele. Przygotowano także specjalny tor samochodów zdalnie sterowanych oraz quizy, testy pilota rajdowego i refleksomierz oraz atrakcyjne nagrody. Młodsi widzowie będą mogli spróbować swoich sił w kultowym Kapsel Race, a dzieci wspólnie wykonają kolorowy Moto Mural. W strefie kibica nie zabraknie także słodkiego poczęstunku i napojów.

Tutaj wygrywały legendy

Rajd Świdnicki, kiedyś Elmot (od nazwy Zakładów Elektrotechniki Motoryzacyjnej), istnieje od 1972 roku. Po sześciu latach został włączony do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Od samego początku uchodził za jedną z najlepiej zorganizowanych rund w kalendarzu i jedną z trudniejszych. Na trasach w Górach Sowich nie brakuje ciasnych nawrotów, kierowcom nie sprzyja także wiosenna aura i częste kwietniowe deszcze.

Najbardziej rozpoznawalnym fragmentem całego rajdu są tzw. Patelnie Walimskie. To fragment drogi Dzierżoniów - Walim - Wałbrzych z dwoma ciasnymi nawrotami na kostce brukowej, które wymagają precyzji i doświadczenia. To właśnie tam co roku gromadzą się kibice i miejmy nadzieję, nie inaczej będzie tym razem.

Rekordzistami na tym trudnym rajdzie są Marian Bublewicz i Janusz Kulig, którzy wygrywali tu po pięć razy. Cztery zwycięstwa mają na swoim koncie Andrzej Koper i Kajetan Kajetanowicz, a trzy z czterech ostatnich edycji wygrał Grzegorz Grzyb, który przed rokiem triumfował za kierownicą Skody Fabii R5.

MR


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy