Tesla najbardziej popularna w internecie
Samochody elektryczne nie wzbudzają wielkiego zainteresowania w polskim internecie. Największą popularnością wśród internautów cieszą się samochody Tesla.
W toczących się w internecie dyskusjach, w okresie od stycznia do września, wspominane były najczęściej i odnotowano na ich temat ponad 129 tys. wzmianek - wynika z rankingu opracowanego na podstawie danych zebranych w polskim internecie przez SentiOne.
Na drugim miejscu znalazło się Audi E-tron z liczbą 13,2 tys. wzmianek (7,8 proc.), a podium zamknął Volkswagen ID.3 (5,4 proc. i 9,1 tys. wzmianek)" - wskazano w informacji firmy SunSol.
Dodano, że na kolejnych miejscach znalazły się Hyundai Kona (2,9 proc.), BMW i3 (2,3 proc.), Mazda MX-30 (1,9 proc.), Mercedes EQC (1,12 proc.), Jaguar i-Pace (1,11 proc.) oraz Opel Corsa-e (0,5 proc.).
SentiOne postanowiło też sprawdzić, jak dostępne w Polsce auta elektryczne postrzegane są przez internautów. "Największą ich przychylnością cieszy się Mercedes EQC, o którym odnotowano najwięcej, bo 16,1 proc. pozytywnych wzmianek. Biorąc pod uwagę ilość pozytywnych i negatywnych wzmianek, najwięcej emocji budzi Mazda MX-30 Opel Corsa-e i wspomniany Mercedes EQC" - czytamy.
Zwrócono uwagę, że samochody elektryczne coraz liczniej zaczynają pojawiać się na polskich drogach, co oznacza, że rośnie także zapotrzebowanie na odpowiednią infrastrukturę. Mimo iż co roku odnotowuje się większą liczbę stacji ładowania elektrycznych pojazdów, to jest ich wciąż mało - ocenił cytowany we wtorkowej informacji prezes SunSol Michał Kitkowski. Dodał, że według ostatnich danych w I kw. tego roku liczba ogólnodostępnych punktów ładowania aut elektrycznych, w stosunku do roku 2020, wzrosła o 5 proc., a np. w Niemczech o 10 proc.
"Łącznie w Polsce, według danych za sierpień 2021 r. opublikowanych przez PZPM i PSPA, dostępnych jest ponad 3 tys. punktów ładowania. U naszych zachodnich sąsiadów ich liczba sięgnęła już 40 tys." - zaznaczył Kitkowski.
***
Wyrażaj emocje pomagając!
Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: 96 1140 0039 0000 4504 9100 2004 (SKOPIUJ NUMER KONTA).
Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.