Reklama

Redbull Kart Fight

Kościuszko uczy skutecznie hamować

W trzeciej części "Michał Kościuszko radzi" zajmiemy się skutecznym hamowaniem, które także wpływa na czasy uzyskiwane na torach kartingowych.

"Amatorski kart to nie jest skomplikowana maszyna. Nie mamy tu możliwości regulacji balansu hamowania" zaznacza nasz ekspert, Michał Kościuszko.

Reklama

Jeden z najlepszych kierowców rajdowych na świecie i były kartingowy Mistrz Polski zwraca jednak uwagę na technikę hamowania.

"Zazwyczaj przy mocnym hamowaniu blokuje się tył. To może nam pomóc, ale tylko przy odpowiednim wykorzystaniu tej techniki. Starajcie się hamować "na raz", czyli bez poprawek, jedno pewne hamowanie. Na końcu hamowania wykorzystujemy efekt delikatnej nadsterowności, która pomaga nam ustawić, wrzucić karta w pierwszą fazę zakrętu."

Na koniec doświadczony Michał Kościuszko zdradza nam technikę, z której możemy skorzystać podczas wyścigu jednak musimy mieć się na baczności, aby nie podpaść sędziom zawodów.

"W wyścigu możecie się oprzeć o zawodnika przed wami i wykorzystać go jako naturalny hamulec. Dzięki temu on delikatnie przestrzeli zakręt, a wy zyskacie właściwą pozycję. Technikę tę należy stosować z wyczuciem, bo zbyt agresywny kontakt jest karany!"

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje