Reklama

Polskie drogi

Droga S3 dłuższą o 36 kilometrów!

Ponad 36-km fragment trasy S3 od węzła Legnica Południe do węzła Bolków w poniedziałek oddano do użytku kierowcom. Wykonawcy zdążyli... tuż przed wyborami.

Budowa fragmentu S3 od węzła Legnica Południe do węzła Bolków podzielony został na dwa odcinki. Pierwszy, do węzła Jawor Wschód - o długości niemal 20 kilometrów - zrealizowało konsorcjum firm: Eurovia Polska i Warbud. Wartość budowy tego odcinka to ponad 295 mln zł. Drugi odcinek, do węzła Bolków - o długości ponad 16 kilometrów, zrealizowała firma Mota-Engil Central Europe. Wartość tej inwestycji to ponad 322 mln zł.

Realizacja fragmentu drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Legnica Południe (bez węzła) do węzła Lubawka - granica państwa jest współfinansowana przez Unię Europejską, ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wartość całkowita projektu to ok. 3,96 mld zł, a dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej ok. 1,89 mld zł.

Reklama

Na oddanym w poniedziałek odcinku są cztery nowe węzły drogowe: Jawor Północ, Jawor Wschód, Jawor Południe i Bolków. Trasa ma dwa pasy w każdą stronę.

Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.

Na Dolnym Śląsku w budowie jest jeszcze fragment S3 łączący węzeł Lubin Północ oraz węzeł Kaźmierzów. W środę ma zostać podpisana umowa na budowę ostatniego fragmentu trasy z Bolkowa do granicy z Czechami w Lubawce.

S3 Legnica Południe - Bolków w liczbach:

  •          34 tys m³ betonu na mosty dostarczyło 4300 betonowozów;
  •          ponad 5600 ton stali wbudowano w obiekty mostowe a łączna długość prętów wykorzystanych do budowy obiektów mostowych wyniosła ok 23,5 km które połączono drutem o długości aż 277 km;
  •          ponad 2 mln m³ wykopów;
    •       ponad 2,2 mln m³ nasypów;
    •       ponad 320 tys. m³ kruszywa trafiło na podbudowę konstrukcji jezdni;
    •       prawie 450 tys. ton mieszanki mineralno-asfaltowej, przewiezionej w 18 tys. kursów samochodami ciężarowymi, wbudowano w nawierzchnię jezdni;
    •       ponad 900 sztuk opraw oświetleniowych zamontowano na latarniach;
    •       38 zbiorników retencyjnych, w tym 3 zbiorniki podziemne

INTERIA.PL/PAP

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje