Opel Insignia Country Tourer

Czym wyróżnia się Opel Insignia Country Tourer?

W ostatnich latach producenci samochodów dążą do poszerzania swojej oferty, nawet w obrębie jednego modelu, chcąc zaspokoić gusta jak największej liczby potencjalnych klientów.

Nie inaczej postępuje Opel, który wprowadził na rynek swój flagowy model, czyli Insignię w lekko uterenowionej wersji o nazwie Country Tourer. Taki samochód trafił na testy do naszej redakcji.

Czym wyróżnia się Insignia Country Tourer? Samochód ma oferować wszystko to, co wersje Grand Sport i Sports Tourer, ale jednocześnie posiadać pewne cechy charakterystyczne, dzięki którym jest pozycjonowany na szczycie gamy modelowej Insignii.

W oczy rzuca się przede wszystkim nieco odmienna stylizacja. Samochód otrzymał czarne panele chroniące dolne części nadwozia, a więc progi i błotniki. Ponadto pod zderzakami pojawiły się osłony w kolorze srebrnym.

Reklama

Licząc się z tym, że kierowca Insignii Country Tourer może zjeżdżać z asfaltu, inżynierowie podnieśli zawieszenie, dzięki czemu prześwit wzrósł o 25 mm w porównaniu do zwykłych wersji. Nie trzeba jednak martwić się o pogorszenie właściwości jezdnych. Dzięki zawieszeniu FlexRide można je dostosować do aktualnej sytuacji drogowej. Kierowca może zmienić charakterystykę działania amortyzatorów, układu kierowniczy, reakcji silnika na gaz, a także - w przypadku skrzyni automatycznej - obroty, przy jakich następuje zmiana biegu.

Poszczególnymi elementami możne sterować osobno, dopasowując do własnych preferencji, można również skorzystać z programów predefiniowanych: Standard, Sport i Tour.

Insignia Country Tourer, jako uterenowione kombi, musi być samochodem praktycznym. I taka jest. Auto imponuje olbrzymim bagażnikiem, czy ilością miejsca na tylnej kanapie (na co wpływa większy o 9 cm większy niż w poprzedniej generacji rozstaw osi). Do bagażnika można się dostać otwierając elektrycznie sterowaną klapę ruchem stopy pod zderzakiem, w ten sam sposób można ją również zamknąć.

Sam bagażnik jest na tyle długi, że na jego podłodze położono specjalne szyny ułatwiające przesuwanie ciężkich bagaży. W razie konieczności można złożyć tylną kanapę (jest dzielona w proporcjach 40/20/40), a także skorzystać z bagażnika dachowego - nośność dachu to 100 kg, a relingi stanowią wyposażenie standardowe.

Obecnie podczas deszczowo-śnieżnych dni chyba każdy doceni podgrzewanie kierownicy, foteli z przodu i z tyłu oraz przedniej szyby.

Warto również wspomnieć o doskonałym wyposażeniu w zakresie bezpieczeństwa. Na uwagę zasługują matrycowe reflektory LED IntelliLux, system kamer 360 stopni, adaptacyjny tempomat z funkcją wykrywania pieszych i automatycznego hamowania, asystenta pasa ruchu czy ostrzegania o ruchu poprzecznym, który przydaje się podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca postojowego.

Mirosław Domagała


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy