Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi – idealny na rodzinne wyjazdy

Kompaktowe kombi zgrabnie łączą świetne możliwości przewozowe z rozsądnymi rozmiarami, a co za tym idzie, przydatnością w mieście. Niedawno na rynku pojawił się nowy, silny gracz w tej lidze - Hyundai i30 Wagon.

To już trzecia generacja koreańskiego kompaktu i jego rodzinnej wersji. Auto jest wyraźnie dłuższe od hatchbacka (o 25 cm), co zapewnia sporą przestrzeń dla podróżnych i ich bagaży. Projektantom udało się przy tym nadać mu lekkość i atrakcyjny wygląd. Z przodu uwagę zwraca przede wszystkim, nowy, kaskadowy grill (po raz pierwszy zastosowano go właśnie w trzeciej generacji i30), a także reflektory o charakterystycznym kształcie, które w testowanym aucie były w pełni LEDowe. Linia boczna z kolei zdominowana jest przez zwężającą się ku dołowi chromowaną listwę, podkreślającą linię szyb.

Reklama

Atrakcyjność testowanego egzemplarza podkreślał elegancki, kolor lakieru (Stargazing Blue) oraz atrakcyjnie prezentujące się 17-calowe alufelgi. Kontrastowała z nim czerń panoramicznego dachu, który można uchylać lub otwierać.

Pozytywne wrażenia czekają na nas także po zajęciu miejsca w nowym Hyundaiu i30 Wagon. Deska rozdzielcza rozplanowana jest intuicyjnie,  co ułatwia kierowcy szybką orientację. Fotele są wygodne, a szeroki zakres regulacji każdemu pozwoli zająć wygodne miejsce. Pochwalić musimy także działanie systemu multimedialnego - 8-calowy, wolnostojący ekran jest responsywny, menu działa szybko i jest logicznie zaprojektowane.

Bez względu na to, czy siedzimy z przodu, czy z tyłu, Hyundai i30 Wagon zapewnia sporo miejsca, zarówno nad głową, jak i na wysokości kolan. Wrażenie robi bagażnik, który ma bardzo regularne kształty, a do tego pojemność aż 602 l. Po złożeniu tylnej, dzielonej kanapy, możemy liczyć na 1650 l przestrzeni ładunkowej.

Rodzinne kombi kojarzy się z wakacyjnymi wyjazdami, a w dłuższą trasę najlepiej mieć samochód z silnikiem Diesla. Taki też pracował pod maską testowanego egzemplarza. Jednostka 1.6 CRDi oferuje 136 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Istotna jest szczególnie ta druga wartość, która pozwala na bezstresowe wyprzedzanie w trasie.

W testowanym aucie silnik współpracował z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. To zgrany i relaksujący duet, ponieważ jednostka jest świetnie wyciszona. Przekładnia z kolei pozbawiona jest częstej przypadłości tego typu konstrukcji, jaką są okazjonalne szarpania przy zmianie biegów. "Automat" w i30 działa sprawnie, a przy tym zupełnie niezauważalnie dla podróżnych.

Kompaktowy Hyundai dobrze się prowadzi, a kierowca ma wpływ na jego temperament dzięki możliwości wyboru trybu jazdy. Poza standardowym, dostępny jest też tryb Eco, idealny do spokojnej jazdy, ułatwiający uzyskanie niskiego zużycia paliwa (producent deklaruje 4,7 l/100 km). Z kolei Tryb Sport wyostrza reakcję silnika i skrzyni na dodanie gazu, a do tego zmniejsza siłę wspomagania kierownicy, pozwalając na pewniejsze prowadzenie podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Hyundai i30 Wagon to praktyczne, oszczędne, a do tego ładnie prezentujące się, kompaktowe kombi. Mocniejsza wersja 1,6-litrowego diesla okazuje się wystarczająco dynamiczna, a wyposażenie testowanej odmiany Premium jest właściwie kompletne. Otrzymamy tu  między innymi w pełni LEDowe główne światła, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, półskórzaną tapicerkę, ogrzewane przednie fotele i kierownicę oraz system multimedialny z dotykowym ekranem i kamerą cofania. Hyundai i30 Wagon w najwyższej wersji wyposażeniowej, z silnikiem 1.6 136 KM oraz skrzynią 7DCT kosztuje teraz 105 500 zł.

Tekst powstał we współpracy z firmą Hyundai.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy