Reklama

Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Rajd Śląska: Dwie Celiki GT-Four na podium klasy HR2

Rajd Śląska 2019, szósta runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, dostarczyła wielu emocji i rozstrzygnięć. Poza czołówką najlepszych kierowców ciekawa walka rozegrała się historycznej klasie HR2. Dramat lidera, wypadnięcia z trasy, przetasowania z OSu na OS. Ostatecznie na najwyższym podium stanęła załoga Czekan/Grzywacz, a za nimi kierowcy dwóch pięknych historycznych Celik GT-Four: Paweł Wysocki pilotowany przez Arkadiusza Sałacińskiego oraz Marek Gaciarz z Arkadiuszem Skorupą.

Dominacja i pech lidera

Pierwsze odcinki specjalne, rozegrane w piątkowy wieczór, potwierdziły znakomitą formę Michała Pryczka w Subaru Imprezie w legendarnych barwach "555". Kierowca od kilku lat jest wymagającym przeciwnikiem dla swoich kolegów, a zwycięstw może go pozbawić tylko awaria auta lub wypadek. Pryczek prowadził do dziewiątego odcinka specjalnego z dużą przewagę. Rajdu Śląska nie wygrał, bo na dojazdówce przed dziesiątą próbą zawiodła pompa paliwa. Dzięki temu na czoło wysunął się drugi kierowca w Subaru - Błażej Czekan, a o dwa niższe stopnie na podium rywalizowali kierowcy w Toyotach.

Reklama

GT-Four kontra GT-Four

Marek Gaciarz to doświadczony kierowca, który od czterech lat po rajdowych trasach porusza się historyczną Toyotą Celiką w wersji GT-Four. Jego główny konkurent, Paweł Wysocki, w tym sezonie zamienił swoją tylnonapędową Corollę AE 86 właśnie na “czterołapa" z turbo, o mocy ponad 300 KM. Pierwszy start zaliczył podczas czeskiego Rajdu Barum, a na Śląsk przyjechał głodny sukcesu. W zmaganiach pomagał mu Arkadiusz Sałaciński, który w zeszłym sezonie pilotował Michała Horodeńskiego, również w Celice GT-Four, co zakończyło się zdobyciem mistrzostwa Polski w kategorii PZM-6 Motul HRSMP.

"To fajne uczucie wrócić na prawy fotel Celiki" - mówi Arkadiusz Sałaciński - "Bardzo lubię ten samochód i mam z nim wiele miłych wspomnień, w tym mistrzowski tytuł".

Walka na OS-ach pomiędzy Wysockim i Gaciarzem toczyła się od pierwszych odcinków. Zwycięsko z tego pojedynku wyszedł Wysocki, który był szybszy na 9 z 12 sportowych prób, a obaj stanęli na podium klasy HR2.

Sezon RSMP zakończy Rajd Dolnośląski (4-6 października), w którym do zdobycia będzie podwójna liczba punktów. Przed ostatnią rundą najbliższej mistrzostwa w HR2 jest Pryczek, a Gaciarz wciąż ma szansę na tytuł wicemistrza.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy