Nowy SsangYong Korando

SsangYong wprowadza na rynek zupełnie nowy model Korando – opracowany na podstawie samochodu koncepcyjnego SIV-2, po raz pierwszy zaprezentowanego w Genewie w 2016 r. Do sprzedaży w Europie nowy pojazd trafi w połowie 2019 r. W następnej kolejności na rynek trafi model o napędzie w pełni elektrycznym, oparty na koncepcie e-SIV.

Korando jest teraz dłuższe i szersze niż jego poprzednik, ma też dłuższy rozstaw osi. Samochód liczy sobie 4450 mm długości, 1870 mm szerokości i 1620 mm wysokości, a rozstaw osi został wydłużony do 2675 mm. Przestrzeń bagażowa liczy sobie od 551 litrów przy wszystkich fotelach rozłożonych do 1248 litrów przy tylnych fotelach złożonych.

Duży nacisk położono na komfort kierowcy, oddając mu do dyspozycji takie funkcje, jak system audio z 8-calowym wyświetlaczem i system nawigacji z 10-calowym kolorowym wyświetlaczem LCD pomiędzy wskazówkami zegarów, zapewniający pełnię niezbędnych informacji. Fotel kierowcy regulowany jest w czterech kierunkach ze wsparciem odcinka lędźwiowego. Także pasażerowie skorzystają z takich funkcji, jak podświetlenie kabiny o zmiennym kolorze i natężeniu światła oraz drzwi zachodzące na progi, co pomaga unikać brudzenia ubrań podczas wchodzenia i wychodzenia z auta. Dodatkowo klapa bagażnika pozwala otwierać ją bez użycia rąk.

Reklama

Zaawansowany asystent wspierania kierowcy oraz systemy bezpieczeństwa zastosowane w Korando zawierają system hamowania awaryjnego wspierany przez kamerę oraz radar, asystenta jazdy w pasie ruchu, alarm informujący o pojeździe z przodu, alarmy informujące o bezpiecznym dystansie oraz o nieuwadze kierowcy, adaptacyjny tempomat oraz asystenta świateł drogowych. Samochód wyposażony jest także w wykrywanie martwego pola, asystenta jazdy w pasie ruchu oraz alarm informujący o prostopadłym ruchu z tyłu z automatyczną aktywacją hamulców zintegrowaną z wszystkimi tymi trzema systemami.

SsangYong Korando w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników - nową jednostkę 1.5 GDI-turbo, lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. "Benzyniak" zapewnia moc maksymalną 163 KM oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 280 Nm w przedziale 1500 - 4000 obr./min. Diesel natomiast rozwija 136 KM oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 324 Nm przy 1500 obr./min dla modelu z automatyczną skrzynią biegów.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy