Nowości Volkswagena w Genewie

Podczas 89. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Volkswagen przedstawia cztery zupełnie nowe modele. Z okazji dzisiejszej konferencji prasowej Ralf Brandstätter, COO marki, powiedział: „Trwa przemiana marki Volkswagen. Robimy wielkie postępy w dziedzinie cyfryzacji naszego przedsiębiorstwa i elektryfikacji modeli”.

ID. BUGGY to kolejny pojazd skonstruowany w oparciu o platformę MEB służącą do budowy samochodów zasilanych energią elektryczną. Oszczędna stylistyka studyjnego elektrycznego auta jest współczesną interpretacją stylu plażowych buggy, jakie w latach 60. i 70. cieszyły się wielką popularnością w USA. Podstawą konstrukcyjną tamtych pojazdów był VW Garbus, dzisiaj równie wszechstronna okazuje się platforma MEB, a konstruując model ID. BUGGY Volkswagen pokazuje jak wielki tkwi w niej potencjał.

Dr Frank Welsch, Członek Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za dział rozwoju technicznego, stwierdził: "Koncepcja techniczna platformy MEB bardzo dobrze się sprawdza. Można na niej budować pojazdy różniące się rozmiarami, wielkością akumulatorów i rodzajem układu napędowego. Dzięki temu możemy stosować tę platformę do konstrukcji samochodów różniących się rodzajem nadwozia i należących do różnych klas zaspokajając w ten sposób życzenia naszych klientów. ID. BUGGY jest tego fascynującym przykładem".

Reklama

Kolejna nowość to odświeżony Passat - auto, w którym zastosowano wszystkie nowe rozwiązania Volkswagena. Znajduje się wśród nich "Travel Assist" - system asystujący, który właśnie w tym aucie został zastosowany po raz pierwszy. Dzięki niemu Passat, jako pierwszy model Volkswagena, będzie mógł poruszać się częściowo automatycznie niemal z każdą dowolnie wybraną prędkością (od 0 do 210 km/h). Nowością jest również pojemnościowa kierownica. Reaguje ona na dotyk stając się interaktywnym interfejsem takich systemów jak "Travel Assist". Wiosną tego roku zostanie wyprodukowany 30-milionowy Passat; model ten jest najpopularniejszym samochodem średniej klasy na świecie.

Volkswagen T-Roc R to z kolei nowa sportowa odmiana miejskiego crossovera. T-Roc R został opracowany przez Volkswagen R i wyróżnia się świetnymi osiągami: czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 2 litrów osiąga moc 300 KM i moment obrotowy o wartości 400 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje T-Rocowi R 4,9 sekundy, jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Kolejną światową premierą prezentowaną przez Volkswagena podczas Salonu w Genewie jest Touareg V8 TDI. Jego jednostka napędowa rozwija moc 421 KM oraz maksymalny moment obrotowy 900 Nm, model ten jest więc najmocniejszym SUV-em z silnikiem wysokoprężnym wśród produkowanych przez niemieckie firmy samochodowe. W seryjnym wyposażeniu Touarega V8 TDI znajduje się m.in. pneumatyczne zawieszenie zapewniające znakomity komfort podróżowania i optymalizujące aerodynamikę oraz zwiększające możliwości auta podczas jazdy w trudnym terenie.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy