Mercedes-AMG GT R Roadster - kabriolet ekstremalny

Trzy lata po debiucie Mercedesa-AMG GT R Coupe ofertę producenta z Affalterbach uzupełnia wyczekiwana wersja Roadster. Powstać ma jedynie 750 egzemplarzy auta ze składanym, materiałowym, dachem.

Samochód pochwalić się może aktywną aerodynamiką. Oprócz tylnego spoilera obejmuje on np., zmieniające przepływ powietrza pod samochodem, montowane w podwoziu, regulowane wloty powietrza z włókien węglowych. Przy wyższych prędkościach potrafią opuścić się aż o 40 mm - ich zadaniem jest tworzenie tzw. efektu Venturiego. W rezultacie, przy 250 km/h, element jest w stanie wygenerować 40 kg docisku dla przedniej osi. Aktywne wloty kierują też dodatkowe strugi powietrza na tarcze hamulcowe i podwójny dyfuzor tylnej osi. Standard obejmuje również aktywny system Airpanel (żaluzje w narożnikach przedniego zderzaka) optymalizujący przepływ powietrza pod maską.

Reklama

Nowy Mercedes porusza się na kutych obręczach ze stopów lekkich. Przednie mają średnicę 19 (275/35), tylne - 20 cali (325/30).

Sam dach wykonano z trójwarstwowej tkaniny ze specjalnymi matami akustycznymi mającymi za zadanie wytłumić szum powietrza. Szkielet zbudowano z magnezu, stali i aluminium, co pozwoliło na utrzymanie niskiego środka ciężkości. W sumie klienci mają do wyboru 14 kolorów nadwozia. Na liście opcji znaleźć można aż dwa pakiety dodatków z włókien węglowych. By zmniejszyć masę zastosowano np. tłumik końcowy ze stopów tytanu czy pokrywę bagażnika z kompozytów wzmacnianych włóknem węglowym.

Podobnie, jak w Mercedesie-AMG GT R Coupe, źródłem napędu Roadstera jest podwójnie doładowany V8 o pojemności 4,0 l. Jednostka generuje 585 KM (6250 obr./min) i osiąga 700 Nm (2100-5500 obr./min). Moc przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanego, aktywnego, dyferencjału. Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia została zoptymalizowana pod kątem uzyskiwania jak najlepszych przyspieszeń. Standard obejmuje aktywne zawieszenie z systemem AMG RIDE CONTROL i skrętną tylną oś.

Mercedes-AMG GT-R Roadster przyspiesza do 100 km/h w 3,6 s i osiąga prędkość maksymalną 317 km/h. To zaledwie o 0,1 s i niespełna 2 km/h wolniej niż wersja z zamkniętym dachem!


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy