Mazda CX-30 - zupełnie nowy SUV

Na salonie w Genewie niespodziewanie zadebiutował nowy model Mazdy. CX-30 to kompaktowy crossover pozycjonowany pomiędzy CX-3 a CX-5.

Mazda CX-30 mierzy 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1530 wysokości. Rozstaw osi wynosi dokładnie 2655 mm. Auto powinno spełnić wymagania stawiane przez rodziny. Bagażnik mieści pakunki o objętości do 430 l - szerokość otworu załadunkowego to 1020 mm.

Podobnie, jak wszystkie nowe modele  japońskiego producenta od 2010, samochód zaprojektowano w myśl języka stylistycznego KODO, czyli "dusza ruchu". Ten hołduje ostatnio zasadzie "mniej znaczy więcej" wyrażanej w smukłych, czystych liniach i oszczędnym stosowaniu "fajerwerków" w postaci chromowanych listew czy wlotów powietrza. Nawiązaniem do świata SUVów są czarne plastikowe nakładki nadkoli i progów.

Reklama

Z technicznego punktu widzenia samochód niewiele odbiega od kompaktowej Mazdy 3. W przednim zawieszeniu znajdziemy klasyczne kolumny McPhersona. Z tyłu pracuje trwała i solidna belka skrętna.

Pod maską znajdziemy jednostki z serii Skyactiv. Wszystkie silniki benzynowe standardowo wyposażone są w układ M-Hybrid (tzw. miękka hybryda). Polega on na wspieraniu jednostki napędowej niewielkim silnikiem elektrycznym korzystającym z - pracującej pod napięciem 24 Voltów - instalacji elektrycznej. W układzie napędowym pracować mogą 6-stopniowa ręczna lub automatyczna skrzynia biegów.

Silniki benzynowe - w zależności od rynku - mogą mieć: 1,5 l, 2,0 l lub 2,5 l (ten - najprawdopodobniej - zarezerwowany będzie dla USA). W ofercie będzie też jednostka wysokoprężna o pojemności 1,8 l.

Mazda CX30 może być wyposażona w udoskonalony system i-Activ AWD współpracujący z systemem wektorowania momentu obrotowego między kołami GVC Plus (przy pomocy hamulców). Wykorzystuje on m.in. nowy mechanizm różnicowy tylnej osi z aktywnym układem smarowania oraz gumowy amortyzator drgań w skrzynce rozdzielczej. W zależności od odmiany samochód oferowany będzie na 16 lub 18-calowych obręczach kół.

Mazda CX-30 trafić ma na rynki Starego Kontynentu latem bieżącego roku.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy