Toyota Auris nowej generacji w Genewie

Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutowała Toyota Auris trzeciej generacji. Zbudowany w oparciu o platformę TNGA kompakt ma teraz zupełnie nowy napęd hybrydowy z benzynowym silnikiem o pojemności 2,0 l.

W 2010 roku Auris 1. generacji był pierwszym masowo produkowanym modelem Toyoty w Europie, którego gama silnikowa została wzbogacona o napęd hybrydowy. Teraz popularny kompakt będzie pierwszym modelem oferowanym z dwoma układami hybrydowymi.

Reklama

Nowy Auris jest o 25 mm niższy i o 40 mm dłuższy niż poprzedni model, głównie za sprawą większego rozstawu osi. Ma przy tym nieco odważniejsze kształty, do czego przyczyniło się m.in. niższe aż o 47 mm położenie maski. Z przodu mamy do czynienia z wąską, zamontowaną w górnej części, osłoną chłodnicy przedłużoną reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej.

Duży dolny grill w kształcie trapezu otrzymał nowy wzór. Pod nim znajduje się spojler z krawędziami zakrzywionymi do góry, tworzącymi miejsce na światła przeciwmgielne LED. W porównaniu z poprzednikiem przedni zwis jest mniejszy o około 20 mm.

Dynamiczny charakter udało się uzyskać m.in. dzięki większemu (aż o 14 stopni) nachyleniu tylnej szyby. Auto otrzymało również wyraźniej zaznaczone tylne nadkola, a tylny zwis wydłużył się o 20 mm. Niezależnie od wersji wyposażenia standard obejmuje teraz spoiler dachowy. Producent oferuje np. możliwość dwukolorowej kompozycji kolorystycznej nadwozia (z czarnym dachem i połyskującymi słupkami).

Nowa platforma TNGA Aurisa zapewniać ma przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Przyczynia się do tego nisko położony środek ciężkości, zawieszenie wielowahaczowe oraz bardziej stabilne nadwozie, usztywnione dzięki szerokiemu zastosowaniu wysokowytrzymałej stali i wzmocnieniom strukturalnym.

Auris drugiej generacji był oferowany z pięcioma konwencjonalnymi silnikami i napędem hybrydowym (z benzynowym 1,8 l). Obecnie, ze względu na zaangażowanie marki w rozwój i popularyzację technologii hybrydowej, nowy Auris będzie dostępny tylko z jednym silnikiem konwencjonalnym - turbodoładowaną jednostką benzynową 1,2 l o mocy 116 KM! Klienci będą też mieli do wyboru system hybrydowy z benzynowym silnikiem 1,8 l (o łącznej mocy 122 KM) oraz nowy układ hybrydowy wykorzystujący silnik o pojemności 2,0 l (łączna moc 180 KM).

Trzecia generacja Toyoty Auris powstawać będzie w fabryce Toyota Manufacturing UK w Burnaston w Anglii.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje