Subaru VIZIV Tourer Concept

Subaru zaprezentowało w Genewie kolejny prototyp z, zainaugurowanej w 2013 roku, koncepcyjnej serii VIZIV (od angielskich słów "Vision for Innovation").

Tym razem mamy do czynienia z usportowionym modelem segmentu D o nazwie Subaru VIZIV Tourer Concept. Nadwozie mierzy 4775 mm długości, 1930 mm szerokości i 1435 mm. Samochód pomieścić może cztery dorosłe osoby. Rozstaw osi to 2730 mm.

Reklama

Ostre, zdecydowane kształty karoserii wpisują się w promowany przez Japończyków język stylistyczny Dynamic x Solid. Mamy więc do czynienia z typową dla marki sześciokątną osłoną chłodnicy i wyraźnie zaakcentowanymi nadkolami. Sportowego sznytu dodają nadwoziu dodatkowy wlot powietrza na masce, szeroki tył i wieńczący klapę bagażnika spoiler. Nie sposób też przeoczyć potężnych kół w rozmiarze 20 cali.

Wbrew panującej modzie Subaru VIZIV Tourer Concept nie jest samochodem elektrycznym! Zgodnie z tradycją wyposażono go w symetryczny napęd na obie osie i typowy dla Subaru spalinowy silnik w układzie Boxer. Japończycy nie chwalą się jednak żadnymi kwestiami technicznymi. Nie znamy więc ani osiągów, ani pojemności "niezwykle obszernego" bagażnika.

Auto wyposażone ma być w nową generację systemu wspomagania kierowcy EyeSight współpracującego m.in. z dwiema kamerami, czujnikami radarowymi i precyzyjną nawigacją. Układ potrafi m.in. samodzielnie zatrzymać pojazd przed przeszkodą (również pieszym i rowerzystą). Poziom autonomiczności Subaru VIZIV Tourer Concept pozostaje tajemnicą. Producent przekonuje jedynie, że EyeSight ma się przyczynić do znacznego zmniejszenia zmęczenia kierowcy zwłaszcza po długich trasach.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje