Mercedes klasy X w nowej, najmocniejszej wersji

Na salonie w Genewie zadebiutuje nowa, topowa wersja napędowa Mercedesa klasy X. Wyposażone w wysokoprężny motor V6 o pojemności 3,0 l auto standardowo oferowane będzie z napędem na obie osie.

Do tej pory pickup Mercedesa oferowany był wyłącznie z rzędowymi, wysokoprężnymi, czterocylindrowymi silnikami o pojemności 2,3 l. Teraz w ofercie pojawić ma się nowa, topowa wersja - Mercedes X 350 d 4MATIC.

Źródłem napędu jest podwójnie doładowany wysokoprężny silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka rozwija moc 258 KM (przy 3400 obr./min) i generuje maksymalny moment obrotowy 550 Nm oferowany w zakresie od 1400 do 3200 obr./min. Samochód standardowo wyposażony jest w permanentny napęd na cztery koła 4MATIC (40:60 z przewagą tylnej osi) i siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów 7G-Tronic Plus. Pracą tej ostatniej sterować można za pomocą umieszczonych przy kierownicy łopatek. Opcjonalnie auto wyposażyć można w blokadę tylnego dyferencjału.

Reklama

Mercedes X 350 d 4MATIC może się pochwalić całkiem niezłymi osiągami. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,9 s i osiąga prędkość maksymalną 237 km/h.

Auto oferowane będzie w dwóch wersjach wyposażeniowych: Progressive i Power. W obu znajdziemy m.in. dwustrefową, elektroniczną klimatyzację i system dostępu bezkluczykowego.

Odmianę Progressive wyróżniają: 17-calowe, 6-ramienne, obręcze kół ze stopów lekkich, chromowane wloty powietrza, obszyte skórą kierownica i dźwignia hamulca ręcznego (wynik pokrewieństwa z Navarą) oraz zestaw audio z 8 głośnikami.

Topową odmianę - Power - poznamy m.in. po chromowanych listwach ozdobnych na zderzakach, 18-calowych, 6-ramiennych obręczach kół i reflektorach głównych LED High Performance. W kabinie znajdziemy m.in. tapicerkę ze sztucznej skóry, elektrycznie regulowane fotele i system audio sterowany wielofunkcyjnym touchpadem. 

Niezależnie od wersji każdy Mercedes X 350 d 4MATIC standardowo wyposażony będzie w przełącznik wyboru trybu jazdy DYNAMIC SELECT oferujący tryby: comfort, eco, sport, manual i offroad. W zależności od wybranej pozycji koryguje on punkty zmiany przełożeń, zmienia reakcję na gaz czy przebieg krzywej momentu obrotowego (offroad).

W odmianie z najmocniejszą jednostką napędową Mercedes klasy X potrafi pokonywać przeszkody wodne o głębokości do 600 mm. Auto może się też pochwalić kątami natarcia: 29 stopni i zejścia: 24 stopnie. Teoretyczna zdolność pokonywania wzniesień wynosi rzecz jasna 100 proc.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy