Genewskie nowości Forda. Bullitt, Edge i Ka+

Ford zaprezentował na salonie samochodowym w Genewie debiutującego w Europie nowego Forda Mustanga Bullitt, który od czerwca zacznie zjeżdżać z linii produkcyjnych w wersji europejskiej, nowego, najbardziej zaawansowanego SUV-a w historii Forda - model Edge oraz nowego Forda KA+ Active - pierwszego crossovera w gamie modelu KA+.

Z okazji 50. rocznicy legendarnego filmu Warner Bros z udziałem Steve'a McQueena, Ford przygotował premierę edycji specjalnej Mustanga Bullitt, którą uświetnią obecnością członkowie trzeciej już generacji rodziny McQueen, Chase i Madison McQueen.

Mustang Bullitt wyposażony jest w pięciolitrowy silnik V8, który zapewnia moc 464 KM i moment obrotowy 529 Nm. W modelu pojawi się nowy system dostosowania obrotów, służący płynnej zmianie biegów, a klienci będą mogli wybierać nadwozie w jednym z dwóch kolorów: Shadow Black lub klasycznym Dark Highland Green.

Reklama

To jeden z najbardziej epickich pościgów samochodowych w historii kina. Prawie dziesięciominutowa, kultowa sekwencja z filmu Warner Bros "Bullitt", kiedy Steve McQueen za kierownicą Mustanga GT fastback z roku 1968 ściga dwóch płatnych zabójców ulicami San Francisco.

Nowy Ford Mustang Bullitt składa hołd temu słynnemu samochodowi. Nowy Bullitt jest napędzany 5.0-litrowym silnikiem Forda V8 z udoskonalonym układem dolotu powietrza Open Air Induction System, przepustnicami o średnicy 87 mm i specjalnym oprogramowaniem modułu sterującego pracą układu napędowego, zapożyczonymi z Shelby Mustang GT350. Nowe rozwiązanie pozwala na dostosowanie obrotów, zapewniając płynniejszą redukcję biegów, a towarzyszące jej charakterystyczne "strzały" silnika i aktywny zawór spalin w układzie wydechowym poprawiają brzmienie V8.

Mustang w edycji specjalnej będzie wyposażony w 19-calowe obręcze kół w stylu Torq Thrust, czerwone zaciski hamulcowe Brembo™ i ozdobną imitację korka wlewu paliwa Bullitt na pasie tylnym. We wnętrzu znajdują się sportowe fotele Recaro, a każdy Mustang Bullitt będzie miał tabliczkę znamionową z indywidualną numeracją, zamiast tradycyjnego emblematu Mustanga na desce rozdzielczej po stronie pasażera. Ukłonem w stronę oryginalnego wnętrza samochodu jest gałka dźwigni zmiany biegów w białym kolorze.

Wyposażenie obejmuje 12-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników LCD oraz system audio B&O PLAY, zapewniający bogate wrażenia dźwiękowe bez względu na miejsce zajmowane w samochodzie dzięki mocy nagłośnienia 1000 watów, rozprowadzanej na 12 głośników. 

Na stoisku Forda podczas salonu samochodowego w Genewie pojawi się obok nowego Bullitta Mustang GT Highland Green 1968 z silnikiem V8 o pojemności 6,4-litra - tym samym, którym kierował Steve McQueen w filmie "Bullitt".

Nowy Ford Edge

Wprowadzony w usportowionej wersji ST-Line, nowy Edge prezentuje wyrazistszą stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia, z szeroką siatkową kratką wlotu powietrza, dodatkami w kolorze nadwozia, w tym głębokimi bocznymi nakładkami progowymi i standardowymi 20-calowymi aluminiowymi obręczami kół.

Z nowym modelem Edge debiutują w Europie systemy asystenckie:

·        Adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania oraz utrzymywania samochodu na pasie ruchu pozwala utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu i zmniejszyć stres podczas długich podróży przy mniejszym nasileniu ruchu, pomagając utrzymać pojazd na środku jego pasa.

  • System hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne aplikowanie umiarkowanego ciśnienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia. Spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia u pasażerów i dalsze uszkodzenia pojazdu.
  • Układ wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkód pomaga kierowcy omijać stojące lub wolniej poruszające się pojazdy, aby uniknąć kolizji. Zaprojektowany do pracy przy prędkościach miejskich i autostradowych, wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania wolniej poruszających się i nieruchomych pojazdów znajdujących się na torze jazdy i zapewnia dodatkowy moment obracający kierownicę, umożliwiając kierowcy wyminięcie, gdy zachodzi niebezpieczeństwo kolizji.

Nowy 2-litrowy silnik Bi-Turbo EcoBlue, który dysponuje mocą 238 KM, został połączony z ośmiostopniową przekładnią automatyczną, wyposażoną w adaptacyjny system zmiany przełożeń, adaptacyjny system kontroli płynności zmiany przełożeń (ASQC). Moc trafia na koła za pośrednictwem układu napędowego Ford Intelligent All Wheel Drive, zapewniającego lepsze osiągi i bardziej komfortową jazdę.

Indukcyjny panel umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych urządzeń, a system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3 pozwala kierowcy na kontrolowanie podłączonych smartfonów, systemu audio, nawigacji i klimatyzacji za pomocą poleceń głosowych i 8-calowego kolorowego ekranu dotykowego. Klienci mogą wzbogacić dostępne wrażenia dźwiękowe dzięki nowemu systemowi audio B&O PLAY klasy premium. Edge oferuje również nowy, w pełni konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników 3D, panoramiczny szklany dach o pełnej długości, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, a także podgrzewane fotele drugiego rzędu.

Crossover KA+ Active

Nowy model KA+, oferowany również w atrakcyjnej cenowo wersji crossovera KA+ Active, zapewnia więcej komfortu i wygody, dzięki systemom wspomagającym kierowcę, a także wyróżniającej się stylistyce wnętrza i nadwozia.

KA+ Active posiada podwyższone o 23 milimetry zawieszenie i stylizację nadwozia wzbogaconą o dodatkowe osłony, a także obramowania nadkoli, unikalne czarne wykończenie górnej i dolnej części przedniego wlotu powietrza oraz relingi dachowe do przewożenia rowerów i sprzętu sportowego. Kolejną cechą zarezerwowaną dla KA+ Active są wyjątkowe 15-calowe obręcze kół z lekkiego stopu i brązowy metaliczny kolor nadwozia Canyon Ridge.

Nowe modele KA+ są dostępne z wieloma elementami podnoszącymi wygodę, w tym z systemem komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, wycieraczkami z sensorem deszczu, czy z automatycznymi reflektorami.

Przestronne i praktyczne KA+ i KA+ Active, dysponujące miejscem dla pięciu dorosłych osób i ich bagaży, po raz pierwszy oferują również wybór silników benzynowych i wysokoprężnych, w tym nowy, udoskonalony, oszczędny trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.2- litra z Ti-VCT (regulacją faz rozrządu dwoma niezależnie pracującymi wałkami rozrządu), rozwijający moc 70 KM lub 85 KM oraz silnik wysokoprężny 1.5TDCi o mocy 95 KM, emitujący 114 g/km CO2, zaprojektowany z myślą o kierowcach oczekujących szczególnie niskiego zużycia paliwa.

Całkowicie odnowiona gama modeli Tourneo

Ośmiomiejscowy Tourneo Custom wyróżnia się odważną stylistyką przodu i luksusową kabiną z unikatowym układem tylnych siedzeń, podzielonych na sześć oddzielnych foteli, które mogą być ustawione w formacie konferencyjnym.

Oferowany w wersjach pięcio- i siedmioosobowej Tourneo Connect otrzymał nowe, wydajne  układy napędowe, w tym zupełnie nowy silnik wysokoprężny 1.5 EcoBlue*, sprzężony z ośmiobiegową automatyczną przekładnią i silnik benzynowy 1.0 EcoBoost z funkcją dezaktywacji cylindrów; wersje ze skrzyniami manualnymi wyposażono seryjnie w przekładnie sześciobiegowe. Nowe linie zewnętrzne uzupełnia zmiana jakości materiałów wykończeniowych we wnętrzu.

Kompaktowy, pięciomiejscowy Tourneo Courier oferuje unowocześnione układy napędowe z  sześciobiegową skrzynią biegów w standardzie, systemem SYNC 3 i odświeżonym wyglądem przodu nadwozia. Nowe modele Tourneo Courier i Tourneo Connect będą dostępne od połowy roku 2018.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje