Bentley Bentayga Hybrid - wariant ekologiczny

Konieczność obniżania emisji CO2 dla gamy modelowej sprawia, że kolejni producenci inwestują w odmiany ekologiczne, na przykład hybrydowe. Tak też zrobił Bentley ze swoim SUVem.

Tradycją już jest, że samochody w wersjach "eko" wyróżniają się jakimiś stylistycznymi dodatkami. Bentley w przypadku Bentaygi zdecydował się na miedziane detale, takie jak obwódka grilla czy też znaczek producenta. Spostrzegawcze osoby zauważą też dodatkową klapkę "wlewu" po lewej stronie auta (znajduje się tam złącze do ładowania baterii), a we wnętrzu zmieniony obrotomierz (z dodatkowym polem używanym podczas jazdy na prądzie) oraz wskaźnik temperatury chłodziwa zmieniony na wskaźnik naładowania baterii.

Można więc powiedzieć, że Bentayga Hybrid nie obnosi się z tym, jak bardzo różni się od pozostałych odmian. Pod jej maską pracuje zaledwie 3-litrowy, doładowany silnik, wspomagany motorem elektrycznym. Ten drugi może też samodzielnie napędzać brytyjskiego SUVa, na dystansie do 50 km. Po jego pokonaniu trzeba poświęcić do 7,5 godziny na naładowanie baterii (ze zwykłego gniazdka), który to czas można skrócić do 2,5 godziny (korzystając z szybkiej ładowarki).

Reklama

To, jak Bentayga zarządza zgromadzoną energią zależy od wybranego trybu. Do wyboru mamy EV Drive (jazda tylko na prądzie), Hybrid Mode (zrównoważone korzystanie z obu rodzajów napędu) oraz Hold Mode (korzystanie tylko z silnika benzynowego, aby zachować energię elektryczną na później).

Bentley nie zdradził niestety danych technicznych Bentaygi Hybrid - wiemy jedynie, że emisja CO2 ma wynosić 75 g/km. Nietrudno jednak domyślić się, że napęd został najpewniej zapożyczony z Porsche Panamery. W przypadku niemieckiego modelu "benzyniak" rozwija 330 KM i 450 Nm, natomiast "elektryk" 136 KM i 400 Nm, zaś moc systemowa to 462 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm.

Bentley Bentayga Hybrid wejdzie do sprzedaży w drugiej połowie 2018 roku. Ma być dostępny na "wybranych rynkach".

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy