Genewa 2016

Honda Civic Hatchback Prototype

Na genewskim stoisku Hondy podziwiać można prototyp kolejnego, dziesiątego już, wcielenia modelu Civic. Japończycy stawiają na sportowy wizerunek auta.

Prototypowy Civic w europejskiej specyfikacji jest o 30 mm szerszy, 20 mm niższy i aż o 130 mm dłuższy od obecnego, produkcyjnego modelu.

Pięciodrzwiowych hatchback wyróżnia się niewielkimi zwisami i licznymi nawiązaniami do świata sportów motorowych. Z przodu zastosowano ledowe reflektory i - zamontowane w zderzaku - duże wloty powietrza o strukturze plastra miodu.

Fascynację światem wyścigów zdradza jednak głównie tył karoserii. W centralnym miejscu stylizowanego na dyfuzor zderzaka umieszczono podwójne zakończenie układu wydechowego. Tylną klapę wieńczą aż dwie lotki. Całości dopełniają stylizowane na literę C lampy i potężne wloty powietrza w zderzaku.

Reklama

Produkcyjna wersja dziesiątej generacji Civica trafić ma na rynki Starego Kontynentu w przyszłym roku. Premiera modelu planowana jest na październikowy salon motoryzacyjny w Paryżu.

Podobnie jak poprzednicy, budową auta zajmie się brytyjska fabryka Hondy w Swindon.

Ofertę otwierać będzie benzynowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,0 l wspomagany turbosprężarką. W cennikach znajdzie się również benzynowy, czterocylindrowy 1,5 l i-VTEC.

Po stronie diesli znajdziemy motor 1,6 l i-DTEC. Wszystkie jednostki sprzęgane będą standardowo z sześciostopniowymi, ręcznymi skrzyniami biegów. Jako opcję klienci będą też mogli zamówić przekładnię bezstopniową.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Honda Civic
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy