Hybrydy od Renault dla każdego. Co mają w sobie nowe Clio, Captur i Megane?

Innowacyjność układu hybrydowego oraz rozwiązania opracowane na potrzeby Formuły 1 - tym cechują się Clio E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Plug-in Hybrid i Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid. Hybrydy Renault to jednak nie tylko seryjne samochody zainspirowane bolidami, ścigającymi się w prestiżowym sporcie, ale także odpowiedź na różnorodne potrzeby użytkowników.

Reklama

Doświadczenie z Formuły 1. Szeroka gama hybryd Renault

Na potrzeby nowych odsłon Clio, Captura i Megane Renault opracowało uniwersalny napęd hybrydowy, czyli E-TECH. Zapewnia on między innymi każdorazowy rozruch na silniku elektrycznym czy rozszerzone możliwości korzystania z niego, między innymi przy przyspieszaniu. Renault z jednostkami hybrydowymi dostępne są w jednym z dwóch wariantów: E-TECH Hybrid, czyli pełnej hybrydzie ładowanej podczas jazdy (Clio) oraz E-TECH Plug-in Hybrid, czyli hybrydzie ładowanej z gniazdka, tzw. plug-in (Megane i Captur).

Clio E-TECH, Captur E-TECH i Megane Grandtour E-TECH to z jednej strony samochody zainspirowane bolidami Formuły 1, z drugiej - wyjście naprzeciw zróżnicowanym potrzebom użytkowników. Doświadczenia zdobyte podczas wyścigów samochodowych i udziału Renault w Formule 1 widać choćby podczas gwałtownego przyspieszania. Przejęty z Formuły 1 specjalny tryb umożliwia wykorzystanie całej dostępnej mocy. Innowacyjne pozostają również wielotrybowe, automatyczne skrzynie biegów ze sprzęgłem kłowym, po raz pierwszy zastosowane w samochodach produkowanych seryjnie. Nowe hybrydy Renault, będące uzupełnieniem gamy modeli z silnikami w 100 proc. elektrycznymi, gwarantują również niskie spalanie, nowoczesne systemy wspomagające kierowcę czy komfort i przyjemność jazdy samochodem z napędem elektrycznym.

Ceny hybrydowych Renault sprawdzisz tutaj

Uwodzicielskie Clio

Renault Clio na rynku obecne jest od 30 lat i wciąż cieszy się opinią jednego z najbardziej wszechstronnych miejskich samochodów. Hybrydowa odsłona modelu o mocy 140 KM oferuje szereg rozwiązań, które z jednej strony sprawią, że codzienne dojazdy do pracy i przedzieranie się przez korki staną się przyjemniejsze, z drugiej - umilą podróżowanie również na dłuższych dystansach. Spokój za kierownicą zapewnia szereg systemów wspomagających kierowcę, miedzy innymi aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, system kontroli bezpiecznej odległości czy dostępny opcjonalnie EASY PILOT, czyli asystent jazdy w  korku i na autostradzie . Użytkownicy Clio E-TECH z pewnością docenią również niskie spalanie, które w cyklu mieszanym wynosi 4,3 l/100 km (wg WLTP). W ruchu miejskim natomiast Clio może poruszać się w trybie w pełni elektrycznym nawet przez 80 proc. czasu jazdy. Co więcej, stojąc w korku każdy z pewnością doceni bezgłośną pracę silników elektrycznych.

Ceny hybrydowych Renault sprawdzisz tutaj

Muskularny Captur

Captur to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i cieszących się popularnością modeli Renault. Nowa odsłona z napędem E-TECH Plug-in Hybrid o mocy 160 KM ma szansę zadowolić zarówno dotychczasowych użytkowników modelu, jak również zyskać nowych. Captur E-TECH Plug-in Hybrid powstał z myślą o wygodnym i cichym poruszaniu się zarówno w mieście, gdzie podróżuje się łagodniej, jak i w trasie, gdzie z kolei ważniejsza jest dynamika. Cechą, która go wyróżnia, jest imponujący zasięg w dostępnym na żądanie trybie czysto elektrycznym - aż do 65 km podczas jazdy po mieście.

Precyzyjne i przewidywalne zachowanie na drodze idzie tu w parze z komfortem (który zapewnia między innymi system wielowahaczowy), co doceni nie tylko kierowca, ale również wszyscy pasażerowie. Użytkownicy hybrydowego Captura z pewnością dostrzegą także przestronne wnętrze czy ułatwiające życie detale, jak znajdujący się w bagażniku schowek na kable do ładowania, pozwalający zaoszczędzić miejsce, nie zapominając o dużych możliwościach ładunkowych dzięki przesuwnej tylnej kanapie.

Ceny hybrydowych Renault sprawdzisz tutaj

Eleganckie Megane

7 milionów sprzedanych sztuk czterech generacji Megane robi wrażenie. Do wielu odmian modelu dołączył nowy Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid, z napędem o łącznej mocy 160 KM. Akumulator o pojemności 9,8 kWh (400 V) w trybie w 100 proc. elektrycznym umożliwia pokonanie w cyklu miejskim do 65 km, a średnie zużycie wynosi 1,5 l/100 km. Użytkownicy mają do wyboru trzy poziomy wyposażenia: Zen, Intens oraz R.S. Line. Uwagę warto zwrócić na system MULTI-SENSE, gdzie znajdziemy trzy tryby jazdy: Pure, My Sense i Sport. Pierwszy z nich pozwala na poruszanie się w trybie w 100 proc. elektrycznym. My Sense to obniżenie spalania i kosztów użytkowania przez optymalizuję jazdy w trybie hybrydowym. Sport to natomiast czysta frajda i pełne wykorzystanie mocy wszystkich trzech silników - dwóch elektrycznych i jednego spalinowego.

Ceny hybrydowych Renault sprawdzisz tutaj


Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje