Budowa autostrad

Wciąż nie wiadomo kto i kiedy dokończy autostradę A4

Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po raz trzeci przedłużył termin składania ofert w przetargu na dokończenie odcinka autostrady A4 Rzeszów-Jarosław. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 16 maja.

Jak poinformowała we wtorek rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus, termin przesunięto po raz kolejny ze względu m.in. na dużą liczbę pytań potencjalnych oferentów.

Zwycięzca przetargu od podpisania umowy będzie miał m.in. 14 miesięcy na ukończenie inwestycji, a 12 miesięcy na tzn. kamień milowy, czyli ukończenie pierwszej nitki autostrady.

Odcinek A4 Rzeszów-Jarosław miał być gotowy przed Euro 2012. Jednak w połowie stycznia br. GDDKiA zerwała umowę ze spółką Polimex-Mostostal na jego wykonanie. Powodem były znaczne opóźnienia w budowie. Inwestycja jest zrealizowana w ok. 70 proc. Ponad 41-kilometrowy fragment autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem firma budowała od 2010 r. Kontrakt na budowę opiewał na 2,1 mld zł. Inwestycja współfinansowana jest z pieniędzy unijnych.

Reklama

Podkarpacki fragment autostrady A4 jest częścią biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę trasy, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. Łączna długość autostrady A4 w Polsce wyniesie ok. 670 km.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy