Reklama

Budowa autostrad

Euro bez autostrad?

Zagrożony jest plan budowy autostrad na Euro 2012. Mogą nie powstać na czas aż dwa odcinki trasy A1.

Na pierwszym mogły zostać popełnione błędy konstrukcyjne. Na budowę drugiego - o długości aż 180 kilometrów - brakuje pieniędzy.

18 kilometrów A1 od granicy z Czechami do Świerklan utknie w sądzie. W grudniu - z powodu opóźnień w budowie - urzędnicy zerwali umowę z Apline Bau. Dzisiaj austriacka firma udowadniała, że to urzędnicy nie przekazywali na czas potrzebnych projektów. Przedstawiciele przedsiębiorstwa nie byli jednak w stanie sensownie wytłumaczyć, w jaki sposób kłopoty z jednym z trzydziestu trzech mostów zaważyły na całym kontrakcie.

Reklama

Drugi z odcinków - aż 180-kilometrowy - ma o wiele poważniejszy problem. Rok temu podpisano kontrakt na budowy autostrady z Łodzi do Pyrzowic. Za tydzień mija termin zamknięcia procedur związanych z finansowaniem. Firmy mają jednak z tym problem.

Jeśli nie uda im się zdobyć kredytów, wówczas to państwo będzie musiało wybudować trasę - tak jak dzieje się to z odcinkiem A2 Łódź-Warszawa. Wtedy ukończenie prac przed mistrzostwami będzie właściwie niemożliwe.

Jednak szef spółki PL 2012, Marcin Herra, z którym rozmawiał reporter RMF FM Paweł Świąder nieustająco jest dobrej myśli.

INTERIA/RMF
Dowiedz się więcej na temat: budowy | Euro 2012

Reklama

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy