Reklama

Budowa autostrad

Duże zmiany w ruchu na budowie zakopianki

W piątek nastąpi skierowanie ruchu z tzw. starej zakopianki, czyli drogi krajowej nr 7, na lewą jezdnię budowanej drogi ekspresowej S7 na odcinku między Lubniem i Naprawą w Małopolsce. Jednocześnie zamknięta będzie możliwość zjazdu z użytkowanej już S7 w Lubniu na dk7.

Jak poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, nową, lewą jezdnią budowanej S7 o długości 7,6 km kierowcy będą się poruszać w dwóch kierunkach, po jednym pasie w każdą stronę, z ograniczeniem prędkości do 70 km/godz. i zakazem wyprzedzania.

Po dojechaniu do Naprawy trzeba będzie zjechać z S7 do drogi powiatowej, która została przebudowana do klasy G, aby mogła przejąć ruch. W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m pojazdy dojadą do starej zakopianki, którą ominą budowę tunelu pod Małym Luboniem.

Reklama

Od strony Podhala i Zakopanego kierowcy w Naprawie zjadą z dk7 na drogę powiatową. Ten kierunek ruchu będzie miał pierwszeństwo przejazdu. Po przejechaniu ok. 500 m wyznaczono wjazd na jedną jezdnię budowanej S7.

"Jeżeli ktoś się pomyli i w Naprawie nie skręci na drogę powiatową tylko pojedzie dalej dk7, nie musi nawracać. Dojedzie do Lubnia, gdzie znaki skierują go na drogę przez miejscowość Lubień do węzła na S7" - wyjaśniła rzeczniczka.

Pozostaje także możliwość kontynuowania jazdy dk7 od strony Krakowa. Aby się na nią dostać trzeba zjechać na węźle Lubień S7 i przejechać przez środek wsi Lubień, po czym wjechać na dk7 w okolicy budowy S7.

Budowa nowej zakopianki jest podzielona na trzy etapy. We wrześniu został oddany odcinek Rabka - Skomielna Biała poprowadzony częściowo na estakadzie, która miejscami ma 50 m wysokości. Kolejny odcinek, Lubień - Naprawa, jest właśnie oddawany do użytku po jednej jezdni.

Budowa nowej zakopianki od Lubnia do Rabki - Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Koszty wszystkich prac wyniosą ponad 2 mld 105 mln zł. Zakończenie wszystkich prac na tej drodze zaplanowane jest na 2021 r. Ostatnim etapem będzie oddanie odcinka tunelowego Naprawa - Skomielna Biała, którego koszt wyniesie prawie 1 mld zł.

Kolejny 16-km odcinek nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu ma być gotowy we wrześniu 2023 r. Koszt inwestycji to 880 mln 100 tys. zł.(PAP


PAP

Reklama

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy