Samochody autonomiczne

Seryjne Volvo by wyhamowało? Zakaz testów dla Ubera

Gubernator Arizony zawiesił Uberowi prawo do testowania samochodów autonomicznych na drogach tego stanu. To pokłosie wypadku, w którym testowe Volvo XC90 śmiertelnie potrąciło pieszą.

To mocny cios w Ubera, który traci dystans do swojego głównego konkurenta w zakresie prac nad samochodami autonomicznymi, czyli Waymo. Około połowa z 200 testowych Volvo XC90 jeździło po drogach Arizony.

Obecnie nie ma odpowiedzi na pytanie, dlaczego systemy Ubera nie wykryły zagrożenia. Ma to wyjaśnić śledztwo prowadzone przez policję przy współpracy Ubera.

Głosu w sprawie nie chce zabierać Volvo. Rzecznik amerykańskiego oddziału firmy powiedział, że firma nie chce komentować problemu do czasu ogłoszenia wyników śledztwa.

Natomiast dostawca kamer i radarów dla Volvo, firma Aptiv wydała oświadczenie, w którym ogłosiła, że standardowe systemy montowane w XC90 po przejęciu auta przez Ubera są wyłączane i podczas testów nie działają. Przypomnijmy, że seryjne Volvo XC90 są wyposażone w technologie wykrywania samochodów, pieszych i zwierząt, które w takiej sytuacji potrafią wykryć zagrożenie, ostrzec kierowcę i uruchomić hamulce.

Reklama

Volvo przygotowało zresztą fantastyczną reklamę, a właściwie trwający trzy minuty film, który świetnie obrazuje o co chodzi w systemie automatycznego hamowania i jak on działa. Nie ma w nim technikaliów, jest mała dziewczynka i jej plan na życie oraz nieuważna kierująca...

Z kolei firma Intel Mobileye, który odpowiada za za procesory i czujniki montowane w Volvo XC90 zdradziła, że wykorzystała wideo z wypadku to przeprowadzenia własnego testu. Okazało się, że mimo kiepskiej jakości nagrania udostępnionego przez amerykańską policję, czujniki były w stanie wykryć zagrożenie na sekundę przez zderzeniem. Można się więc spodziewać, że w rzeczywistości byłoby to jeszcze wcześniej.

Wszystko wskazuje więc na to, że wypadek był wykryciem błędu w oprogramowaniu Ubera. Błędem, za który ktoś zapłacił życiem.

Kup opony na lato

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy