Ten Golf ma 260 koni mechanicznych. Ale ma też Push-to-Pass
Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany silnik benzynowy z zapłonem iskrowym, wielopunktowy wtrysk paliwa, intercooler, cztery zawory na cylinder, wyposażony w system Push - to - Pass pozwalający na czasowe zwiększenie mocy i momentu obrotowego.
Pojemność skokowa: 1984 ccm
Moc wyjściowa: 260 KM (310 KM z Push-to-Pass)
Push - to - Pass: kontrolowany elektronicznie, limitowany czas trwania i częstotliwości użycia, dodatkowa moc 50 KM
Układ wydechowy: średnicy 75 mm
Napęd: na przednie koła
Skrzynia biegów: DSG, wbudowany dyferencjał o zwiększonym tarciu wewnętrznym, zmodyfikowane oprogramowanie, zmiana biegów manetkami przy kierownicy
Zawieszenie przednie: kolumny McPherson, zmodyfikowane wahacze (uniballs)
Zawieszenie tylne: wielowahaczowe (uniballs)
Amortyzatory/sprężyny: amortyzatory Bilstein, regulacja dwudrożna, sprężyny/stabilizatory regulowane - Eibach
Układ kierowniczy: przekładnia kierownicza ze wspomaganiem elektromechanicznym, zmodyfikowane drążki kierownicze i zwrotnice
Układ hamulcowy: sportowy układ ABS
Przedni: 6-tłokowe zaciski hamulcowe, tarcze wentylowane z pływającą tarczą mocującą (tzw. floating bell) o średnicy 362 mm - AP Racing
Tylny: jednotłokowy, pływający zacisk hamulcowy, tarcza hamulcowa ? 272 mm
Felgi: ATS DTC 8,5×18"
Opony: Hankook 240/640 x18 (slick lub wet)
Design-aero kit: poszerzone elementy nadwozia; błotniki, zderzaki, spoiler tylny
wnętrze: sportowa kierownica VW, fotel wyścigowy OMP, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, centralnie sterowany system gaśniczy OMP, klatka bezpieczeństwa (chromo-molibdenowa) Wiechers Sport - homologacja FIA, DMSB
Telemetria: AIM- Memotec data logging system - pełna analiza i monitoring parametrów jazdy samochodu (odczyty czujników, GPS)