Fabryczna instalacja LPG. Tanio i bez problemu

Zalet jazdy na LPG nie trzeba nikomu przedstawiać. Litr tego paliwa kosztuje o połowę mniej niż litr benzyny.

Wad jest kilka. Nie każda jednostka nadaje się do przeróbki, a zbiornik gazu zajmuje miejsce w bagażniku.

Jak wyeliminować te niedogodności? Rozwiązaniem jest zakup samochodu fabrycznie przystosowanego do jazdy na LPG. Takich samochodów jest na rynku kilka, jednym z nich jest Opel Zafira Sport Tourer.

Samochód jest napędzany silnikiem 1.4 LPG ecoFLEX. Jednostka napędowa posiada turbosprężarkę, dzięki czemu moc wynosi 140 KM, a moment obrotowy - 200 Nm (w zakresie 1850-4900 obr/min). W cyklu pomiarowym auto zużywa zaledwie 8,6 l LPG na 100 km (podczas jazdy na benzynie: 6,7 l/100 km).

Reklama

Wybór fabrycznej instalacji rozwiązuje problem zbyt szybkiego zużycia jednostki napędowej. Silnik otrzymał bowiem wzmocnione zawory i uszczelniacze zaworowe, a komputer sterujący jednostką napędową został stosowanie przeprogramowany.

60-litrowy zbiornik LPG został umieszczony pod podłogą samochodu, dzięki czemu pojemność bagażnika została zachowana, podobnie jak możliwości aranżacji wnętrza.Maksymalny zasięg zafiry na LPG to 650 km, a przy wykorzystaniu obu rodzajów paliw rośnie do 1500 km.

Wybór paliwa na jakim eksploatowany jest samochód może odbywać się całkowicie automatycznie, jednak kierowca ma możliwość ręcznego przełączenia na pomocą przycisku na desce rozdzielczej. O tym, na jakim paliwie jest w danej chwili eksploatowany samochód informuje stosowna kontrolka.

Opel posiada już w ofercie cały szereg samochodów, które fabrycznie przystosowane są do jazdy na LPG: Corsę, Astrę czy Insignię. Również kolejni producenci coraz częściej decydują się wprowadzanie takich wersji, doceniają niższe koszty eksploatacji i dużą ekologiczność LPG.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Zafira | Opel Zafira | LPG
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy